Dalit

Túrós pogácsa

2010. március 01. 19:20 - Dalit

 Ez a legegyszerűbb, mindenki által ismert túrós pogácsa, de muszáj beírnom, mert én mindig elfelejtem. Én a lilaanyáktól kaptam, és csak egy kicsit változtattam, mert találtam itthon egy kis maradék juhtúrót, tehát keverve tettem a tésztába.

25 dkg túró (nálam kb. 15 juhtúró és 10 sima volt)
25 dkg vaj
25 dkg liszt

reszelt sajt, kömény a tetejére

A hozzávalókat a reszelt sajt kivételével összegyúróm, majd kb. 1 órát pihentetem a hűtőben.
Miután kiveszem átgyúrom, négyrétbe hajtom. Ezt megismétlem még 3-szor. A tetejét becsíkozom, tojássárgájával megkenem, megszórom reszelt sajttal, én egy részét köménymaggal, mert nagyon szeretjük, és pogácsaszaggatóval kiszaggatom. A maradékot újra nyújtottam, és már egyszerű sajtos rúdnak felvágtam.
Előmelegített 180perces sütőben 15-20 percig sütöm.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr91797814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása