Dalit

Rakott krumpli römertopfban

2008. március 28. 11:30 - Dalit

Az index valamelyik konyhafórumában írta valaki elrettentő példaként, hogy valamelyik tv szakász nyersen rakta a krumplit a rakott krumplihoz.

Erről eszembe jutott, hogy valamikor régen római tállal én is így csináltam, és mivel most már van új sütőm, (sőt már működik is, mert jött a szerelő) amibe belefér a régebben kapott römertopfom, újra ki kellett próbálnom.

Jelentem, még mindig működik, és hihetetlenül gazdag, összeért ízeket lehet így produkálni. Az igaz, hogy a sütési idő hosszabb, viszont az előzetes főzés elmarad.



1 kg krumpli
1 szál kolbász
4 tojás
4 dl tejföl
10 dkg szalonna, vagy bacon

bors, majoranna

Reggel beáztattam több  mint egy órára a tálat.
Az alját kibéleltem szalonnacsíkokkal, majd a szokásos módon elkezdtem rétegezni.
Krumpliszeletek, tojásszeletek, kolbászszeletek, só, bors, kevés majoranna, tejföl, és így tovább. Tetejére bőven tejföl, majd a tál tetejét ráraktam, és az előmelegített sütőben 1 órát fedővel, és kb. 20 percet fedő nélkül sütöttem.
A krumpliba beleívódtak az összes hozzávaló ízei, a kolbász, tojás, szalonna.

Tipikusan az az étel, amibe annyiszor kanalazunk bele, ahányszor a konyha fele járunk.
2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr81396008

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

t3v · http://okostojas.blog.hu/2007/04/15/nyersen_rakott_krumpli_sonkaval 2008.03.29. 16:34:27

nem gondolnám elrettentő példának a nyersen rakott krumplit, csak az mondhat ilyet, aki még nem ette. Sokkal finomabb, Cserke szerint is:
eteto.blog.hu/2007/11/12/title_14235
Összességében max. ugyanannyi idő alatt megvan.

Dalit · http://dalit.blog.hu/ 2008.03.29. 21:30:02

Köszi, nem vettem észre Cserke receptjét, pedig általában megnézem, mielött felrakok valami.
Na de sebaj, nagy szellemek, ha találkoznak.
Azért van különbség, én vaj helyett szalonnát használok.
süti beállítások módosítása