Dalit

Pészachi húsgombócok sárgarépával

2015. április 12. 20:19 - dalitgasztroblog

Azért pészachi, mert részt vettem egy nagyon izgalmas és érdekes pészachi főző délutánon Hurwitz Dvora rrebecen vezetésével.  Pészachkor arra emlékezünk, hogy kivonultunk Egyiptomból, és ennek emlékére 8 napig nem szabad kovászost enni.
Alapvetően a pészachi szabályokról volt szó, de kaptam néhány remek ötletet.

Például, hogy a darált húst keverjük reszelt sárgarépával, és sokkal szaftosabb, ízesebb lesz, valamint egy remek csirkeszárny pácot is, amit szintén felteszek majd.

husgolyok.jpg

A már említett könyvklubomon volt az egyik vendégváró falat, nagy sikerrel.

  • 40 dkg darált marhahús
  • két közepes sárgarépa lereszelve
  • római kömény, koriander, fahéj, szegfűszeg, (shwarma fűszerkeverék)
  • 2 újhagyma nagyon apróra vágva
  • 2 gerezd fokhagyma aprítva
  • egy fél marék vörösborba áztatott aszalt szilva
  •  

A hozzávalókat összegyűrtem kisebb golyókat formáztam belőlük, ás minden golyó közepébe egy darabka aszalt szilvát nyomtam. Sütőben kb. 20 perc alatt megsütöttem. Minden golyóra egy fél koktél paradicsomot és egy darab mentalevelet tűztem.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr327361562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása