Dalit

Töltött karalábé

2008. március 28. 12:41 - Dalit

Na végre. Tényleg eljött a tavasz.:)))))

Olyan gyönyörű, friss karalábé jött velem szembe a piacon, hogy rögtön tudtam, eljött az ideje a töltött karalábénak.

Valójában én hosszú évtizedekig meg voltam győzödve arról, hogy nem szeretem a karalábét főzve.
Hát hiába, a menzai évek nem múlnak el nyomtalanul.

De ma már tudom, hogy a legjobb dolog ilyenkor tavasszal, egy zsenge, zöld, töltött karalábé.



4 közepes karalábé levéllel
30-40 dkg darált hús
egy csésze rízs
egy tejföl
1 kanál liszt
2 kanál vaj
3-4 dl alaplé
só, bors
csombor (borsikafű)

A karalábét kivájtam, a a kivájt darabokat forgácsokra vágtam. A rízst félig megfőztem, majd összekevertem a hússal, sóztam, borsóztam, csomborral fűszereztem.
A karalábé nagyobb leveleit megmostam, a a szárát kivágtam.
A karalábé beletöltöttem a darált húst, a maradék tölteléket, meg mintha töltött káposztát készítenék, beletöltöttem a karalábé levelekbe.
A vajat felhevítettem, beleraktam a forgácsokat, kicsit pároltam, majd beleültettem a töltött karalábét, töltikéket is. Felöntöttem a csirkealaplével, és fedő alatt fél órát pároltam.
Mikor már a karalábé puha  lett, kiszedtem egy tányérra, és a  levét a tefjöl és liszt keverékével behabartam. összeforraltam. Visszahelyeztem a tölteléket, még egyet rottyantottam rajta, és főtt krumplival tálaltam.
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr13396731

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása