Dalit

Madártej

2009. február 25. 19:18 - Dalit

A madártej mindenki kedvence, vagy majdnem. Nekem mindenesetrre gyerekkoromban az volt. Ha nagybeteg voltam, vagy vakbélműtétem volt, vagy szültem, akkor biztos ezt kaptam.

De majdnem mindenki utál vele pepecselni. Kb. egy éve felfedeztem egy nagyon jó ötletet a mindmegettén, azóta a habot sütőben sütöm, és utána porciózom a krémre. Zseniális.

1 liter tej
5 tojás
6-7 kanál porcukos
1 vanilía rúd, (vaniliáscukor)
1 ek vaniliás pudingpor (vessetek a mókusok elé
)

 

Felteszem a tejet forralni a felhasított vanilia ruddal. Közben szétválasztom a tojássárgájákat és fehérjéket. A sárgáját kikeverem 4 evőkanál cukorral és a pudingporral.
Mikor a tej felfort egy merőkanálnyival összekeverem a cukros tojást, majd beleöntöm a trutyit a lábasba. Kis lángon kevergetés közben főzöm, amíg elkezd besürűsödni.
Én ezután átteszem egy másik edénybe, hogy hamarabb hűljön ki.
Egy jénai edényt kivajazok, a sütőt előmelegítem 180 fokra. A tojásfehérjét felverem kemény habbá a vége fele teszem bele a 3 kanál cukrot.A kemény habot beleöntöm a kivajazott edénybe és kb. 8 percig sütöm a sütőben.
Mikor a krém kihült, óvatosan kanállal rászedem a habot adagonként. Pirított mandulaforgáccsal megszórtam még a tetejét.

Íme

 

 

2 komment
Címkék: tej tojás

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr19963110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

marhahusi 2009.03.19. 11:30:32

Jó ötlet a pirított mandula, legközelebb én is kipróbálom!
süti beállítások módosítása