Dalit

Kantoni citromos csirkecsíkok

2009. november 22. 13:00 - Dalit

 Van nekem egy gyönyörű, nagyon szeretett szakácskönyvem, amit igen ritkán használtam.

Tavaly egy nagyon jó akcióban vettem a Nélkülözhetetlen ázsiai szakácskönyvet. Nagy örömmel és éhséggel lapozgattam, de igen hamar kölcsön került az egyik lányomhoz. Hosszas könyörgés után most kaptam végre vissza, nagyon jó receptek és képek vannak benne, csak nem túl logikus felépítéssel, egy leves, egy csirke, egy rák, újra leves, stb. Nem könnyű keresgélni benne, most kis szines cetlikkel próbálom megjelölni, azt ami tetszik. Az egyik első étel ez volt, amit elkészítettem belőle. 

Nagyon szeretem ezt a fajta elkészítési módot, mert egy db csirkemellből jóllakatom az egész családot. 

Az ötlet megint abból jött, hogy volt itthon sherry, amit nagyon szeretek az ételekhez használni, és ahhoz kerestem receptet.:)

1 egész csirkemell
1 kissé felvert tojássárgája
1 ek víz
1 tk szójaszósz
2 tk száraz sherry
3 tk kukoricaliszt
6 dkg kukoricaliszt külön
2 és fél ek búzaliszt
bő olaj a sütéshez

Citrommártás

0,8 dl citromlé
2 ek víz
1 ek cukor
1 ek száraz sherry
2 tk kukoricaliszt vagy keményítő
1 ek víz külön
4 vékonyra szeletelt újhagyma

Először a csirkét készítem elő. Vékony csíkokra szeletelem, és félreteszem. Egy kis tálban simára keverem a tojássárgáját, a vizet, a szójaszószt, sherryt, kukoricalisztet. A többi kukoricalisztet és búzalisztet egy tányérba szórom.  A keveréket a csirkékre öntöm, hogy mindenhol elfedje a csíkokat, és félreteszem 10 percre. 

Egy wokban vagy nagy tálban olajat forrósítok. A csirkecsíkokat a külön tálba szórt lisztbe forgatom, hogy egyenletesen bevonja a liszt, és egy tálra sorba lerakom. A forró olajban adagonként 2 percig sütöm. Félreteszem, míg elkészítem a mártást

Egy lábosban közepes hőfokon felforralom a citromlét, vízet, sherryt, és a cukrot. Addig forralom, míg a cukor felolvad, akkor belekeverem az egy evőkanál vízzel összekevert lisztet állandó keverés mellet. Tovább keverve főzöm, míg a mártás besűrösödik. 

Tálalás elött ismét felforrósítom az olajat, és aranybarnára sütöm benne a csirkét. Egy tálra halmozom, végigöntöm a citrommártással, és rászórom a vékonyra szelt újhagymát.

Az első sütést órákkal előbb is meg lehet ejteni, és amikor a vendégek megérkeznek, akkor készre sütni.

Nagyon jó, pikáns is, meg kicsit magyaros is a rántott csirkéhez hasonló étel.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr861529130

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása