Dalit

pljeskavica és nemcsevapcsicsa

2010. június 09. 09:30 - Dalit

 Itt és most bocsánatot kell kérnem Ágitól, és minden déli szomszédunktól.

Emlékeztem én nagyon is, hogy volt valami nagyon fontos, ami nincs a csevapcsicsában, de mire leültem, hogy megnézzem a hiteles recepteket, már össze is kevertem a húst a hagymával. Amit nem kellett volna, mert tudvalevőleg a csevabcsicsában nincs hagyma. Így lett nálam nemcsevapcsicsa a végén.

Viszont akár hagymával, akár hagyma nélkül nagyon finom volt, és főleg nagyon nagy élmény, hogy megint a kertben grillen tudtam elkészíteni a vasárnapi ebédet.

Gyosran meghívtuk rá a világ legkedvesebb szomszédjait is, és délután 6-ig elebédeltünk, uzsonnáztunk, söröztünk.

Tehát pljeskavica és grillezett húsrudak

  •  
  • Fél kg darált sertéshús
  • Fél kg darált marhahús
  • 2 hagyma
  • só, bors
  • egy csokor petrezselyem
  • 10 dkg fetasajt
  • csipet szódabikarbóna
  • 3 ek szénsavas ásványvíz
  • Erős Pista
  • 2 gerezd fokhagyma
 
A kétféle darált húst összekevertem az apróra vágott hagymával. Kétfelé választottam, hogy az egyik feléből csevapcsicsa a másikból pljeskvica legyen.
 
A csevapcsicsát sóztam, borsoztam alaposan, tettem belé egy kevés szódabikarbónát.
A pljeskavicába tettem egy csokor apróra vágott petrezselymet, a fokhagymát, erőspistát, az ásványvizet, Jó alaposan összegyúrtam.
Először a csevapcsicsát alakítottam ki, kb. 2 cm vastag kolbászkákat készítettem egy tányérra, letakartam fóliával és hagytam 2-3 órát állni.
A pljeskavicákból a hamburgerhez hasonló lapos húspogácsákat gyártottam, a közepében elrejtettem egy-egy kocka fetát. Szintén hagytam pár órát pihenni.
 
Délben a férfiak elkezdték előkészíteni a tüzet, csak az derült ki, hogy a faszén eltűnt a garázsból, kis rohangászás után sikerült beszerezni, és hosszas és közös munkával végül 2 órakor már rendelkezésemre is állt a megfelelő parázs.
A grillen többszöri forgatással megsütöttem a húsokat. Görög salátával és kenyérrel ettük. Hozzá sört ittunk.
 
Alig várom, hogy ismételjük.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr562061456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Orsi(Kiskanál) 2010.06.23. 10:52:50

Szia!

Meg tudnád adni az e-mail címed? :)
süti beállítások módosítása