Dalit

Kötözött pontyfilé

2012. június 14. 10:21 - Dalit

ala rácponty

 

Kezdjük ott, hogy imádom a halat. Ellenben nagyon nem tudom elkészíteni. Vagyis nem vagyunk jóban, nem érzem, hogy hogyan és mit kéne, hosszú évekig undorodtam is a nyers haltól, és a főzéstudományom kimerült a halászlé és rácponty kategóriában. Haléhségemet meg kielégítettem a hál istennek ma már megtalálható jobb éttermekben.

Ezért is örültem meg nagyon, már akkor is, amikor a tarkabarka blog megjelent. Amikor kiírták a kiírást március 6-án., akkor meg pláne. Eldöntöttem, hogy most aztán tényleg, kitalálok valamit. Ki is találtam, majd mostanáig nem találtam meg a jegyzeteimet.:) Karácsony óta őrizgettem a fagyasztóban egy adag pontyfilét, hogy majd valamikor, valamit főzök belőle. De még mindig nem tudtam elszakadni a rácponty, rántott hal körből. Megnéztem egy csomó oldalt, szakácskönyvet, de a megtalált receptek is csak ennek a variálásai voltak.

Egészen addig, míg ki nem vettem a halat a mélyhűtőből Ekkor rátaláltam egy Bűvös szakácson található receptre, és ezután már tudtam mi lesz. Ugyanaz, csak egészen más. Süllő helyett ponty, póréhagyma szár helyett bacon, kapribogyó helyett petrezselyem, és paradicsom.:)

Olyan mint a göngyölt süllő, és a rácponty keveréke, nevet még nem találtam igazán neki. Kicsit rác, kicsit mediterrán, nagyon pesti.:)

  • 8 szelet pontyfilé szelet ( ha lehet, szedjük le a bőrét)
  • 2-3 paprika
  • 2 paradicsom
  • bazsalikom
  • egy csokor petrezselyem
  • két gerezd fokhagyma
  • egy kis hagyma
  • egy kanál olívaolaj
  • egy kanál vaj
  • négy bacon szalonna
  • fél pohár bor

 

A pontyfilét durva sóval, és borssal beszórtam.A paprikát és a paradicsomot nagyon apró darabokra aprítottam. A hagymát és fokhagymát apróra vágtam.

A vaj és az olaj keverékén először a felvágott hagymát, és fokhagymát megpároltam, rádobtam a paprikát és a paradicsomot és összepároltam. Összeforraltam egy fél pohár fehér borral, majd a legvégén rádobtam a felaprított bazsalikomot és petrezselymet. Vigyáztam, hogy ne följön szét a paprika, hanem inkább egy kissé ress maradjon. Mivel elég sok leve maradt, szűrőben leszűrtem, a levét félre raktam.

A pontyszeletek egyik felére ráhalmoztam egy kanál paprikás tölteléket, ráhelyeztem a másik filét, majd a szalonnával körbetekertem. Egy tepsibe helyeztem, és melléraktam a maradék tölteléket. Előmelegített 200 fokos sütőben kb. 15 perc alatt készre sütöttem.
Közben a leszűrt levet felére beforraltam, és egy kanál hideg vajjal összefőztem. Ezzel tálaltam a kész halat.

gongyoltponty.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr464587533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása