Dalit

Vadas marha

2015. március 24. 12:08 - dalitgasztroblog

Rozmaringos zöldborsos mustárral

Szokás szerint a férjem születésnapjára ezt rendelte. 

Régebben mindig felsállal csináltam, de most eljött a változtatás ideje.

Hol volt, hol nem volt, Józsi a csoda hentes a Vásárcsarnok aljában. Egy idő után azonban úgy döntött, hogy inkább a budai úri közönség kegyeit keresi. De sebaj, itt maradt nekem, a pesti szakácsnőnek Ákos és csapata, akik hozzáértően, gyönyörű választékkal és tanácsokkal látnak el engem.
Felsál helyett nagyon szép marhanyakat ajánlott, és fel is szeletelte. Meg kell mondanom, hogy szaftosabb, ízesebb hús, az amúgy is kedvenc vadas marhánkat még egy fokkal megemelte.

Sima mustár helyett Gál Zsolt fantasztikus rozmaringos, zöld borsos mustárját használtam. Életem legjobb vadas marhája lett. Nem csak szerintem. :)

3 nagyobb szelet marhanyak
Egy csomag leveszöldség (sárgarépa, fehérrépa, zeller, karalábé
3 dl tejföl
1 ek liszt
Gál Zsolt rozmaringos zöldborsos mustár
só, bors, borókabogyó, babérlevél

 

A marhahúst felszeletelem, a zöldségeket karikára vágom. A húst bepácolom. Egy nagy tálba belerakom a húst a zöldséggel, borsózom, borókabogyó, babérlevél megy bele, és annyi olajat öntök rá, h hogy mindenhol olajos legyen. Hagyom egy vagy több napig érlelődni. 

Amikor eljön a nagy nap, kiveszem a zöldségek közül a hússzeleteket, és forró olajban elősütöm. Kiszedem egy tányérra, és az olajban elkezdem megpárolni a zöldségeket is.
Majd visszarakom a húst, annyi vizet öntök rá, hogy ellepje, sózom, és lefedve, lassú tűzön főzöm, amíg a hús meg nem puhul. Akkor a hússzeleteket kiveszem. 
A zöldséges lét pépesítem turmixgéppel. 3 dl tejfölt összekeverek egy evőkanál liszttel és behabarom. Másfél evőkanál mustárral ízesítem, visszarakom a húst, és összeforralom. 

Zsemlegombóccal tálaltam. 

Mellé egy ajándékba kapott 1998-as Gere Pinot Noir.

vadas2.jpg


 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr577300093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása