Dalit

Tojásleves és rakottkrumpli

2007. október 28. 18:25 - Dalit

A jubileumi VKF kiírás jól megmozgatta az agyamat, és egész hónapban sok régi jól bevált receptet főztem.
A mostani vasárnapi ebédnél is egy ilyen igazi gyermekkori ebéd jött vissza.
meglepő módon legalább 5 éve nem csináltam tojáslevest. A lányaim egy időben nagyon szerették, és akkor alakult ki hogy a csurgatott vagy bugyantott leves kérdésére a legjobb megoldás a csurgatott és bugyantott tojásleves.
Tegnap jutott eszembe, és amikor megkérdeztem az Uramat, mit szól hozzá, valami elképesztő lelkesedést hallottam.
Neki is előjöttek az ízemlékek, amik hasonlóak az enyémékhez, és rögtön mondta, hogy ugye köménymag és babérlevél lesz benne?
Megnyugtattam.
Aztán ügyesen eltörtem két tojást, amit meg tudtam menteni, úgyhogy a csurgatott rész rögtön adott volt.
A rakottkrumpli meg az igazi, régi, anyám féle.

Tojásleves


2 evőkanál olaj
2 dkg liszt
Fél hagyma vagy egy kicsi
paprika
köménymag

6 tojás (ez soknak tünhet, de mindketten imádjuk a bugyantott tojást.)

Jó, barna, hagymás, paprikás hagymás rántást készítek. Beleszórok kb. 1 kk köménymagot, felöntöm másfél liter vízzel, főztem egy ideig, aztán belecsorgattam 2 tojást. Egy kis ecetet is raktam bele, és lassan belehelyeztem a 4 bugyantott tojásokat.
Na, ez nem kis feladat. Először úgy próbálkoztam, hogy bögrébe a tojás, keverve a leves, és úgy beleöntve, Aztán a merőkanálba tettem a tojásokat, és lassan a forró levesbe. Ez volt a jobb megoldás.

A leves elött álltam neki a rakott krumplinak.

Rakott krumpli



1 kg krumpli
1 szál kolbász
5 tojás
3 dl tejföl
kevés zsír

szerecsendió

Héjában megfőztem a krumplit, és a tojásokat.
Kizsíroztam egy jénait - állítólag a jénairól majd készül egy történeti cikk az Uram tollából, csak ki kell várni:). Egy réteg krumpli, rá kolbászszeletek, tojásszeletek, só, egy kis szerecsendió, 1-2 kanál tejföl, újabb réteg krumpli, kolbász, tojás tejföl, krumpli végül bőven tejföllel beborítottam a tetejét. Kb. fél órát sütöttem.
Nyamm. Adtunk a koleszterinnek bőven.
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr1211079

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása