Dalit

Bécsi szelet bécsi krumplisalátával

2008. február 03. 19:55 - Dalit

Réges régi vágy volt ez az étel. Már a bécsi kirándulásunk óta, illetve remek bécsi szakácskönyvem beszerzése óta.
Érdekes módon úgy izgultam ezen az ételen, mintha életemben először mentem volna ki a konyhából.
Szerencsére zotyika is adott kommentként jó tanácsot, így aztán vettem a bátorságot, és nekiálltam.
Hosszú előkészületeket kívánt a dolog, a marhahúslevesből egy erre szánt rész már egy hónapja pihent a fagyasztóban.
Előző nap gondosan vettem szétfővő krumplit, így már nekiállhattam a nagy műnek. Na jó, a krumpli mellett azért borjúhúst is vettem a bécsi szelethez.


Bécsi szelet

 

4 szelet borjú karajfilé

olaj a sütéshez
2 tojás
egy kis olaj
1 ek tej
zsemlemorzsa
liszt

A borjúszeleteket fólia alatt vékonyra kiklopfoltam. A könyv szerint 6 mm-re, na tolómétert azért nem használtam. Megsóztam.
A tojásba belekevertem a tejet, sót, és egy kis olajat.
A szeleteket először lisztbe, tojásba, majd a prézlibe mártottam, de a prézlibe nem nyomkodjuk bele, csak épp mindkét oldalát belemártjuk.
Bő olajban kisütjük.

Bécsi krumplisaláta

60 dkg krumpli
hagyma
1/4 l marhahúsleves
1ek  ecet
3-4 ek olaj
½ ek tárkonyos mustár ( ha nincs, akkor másmilyen)
só bors cukor

A krumplit héjában megfőztem, meghámoztam, és melegen vékony szeletekre vágtam. Egy tálba raktam.

A megmelegített marhahúslevest ráöntöttem a krumplira. A mustárt az olajjal kikevertem alaposan, majd belekevertem a sót, borsot. Összekevertem a krumplival, vékonyra szelt hagymával, egy kevés ecettel, cukorral. Addig kell keverni, krémes legyen. A hütőben hagytam egy ideig összeérni.

Isteni, szaftos saláta lett belőle.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr79323531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

palánta 2009.02.14. 07:53:15

fel is írtam a receptet :-))
süti beállítások módosítása