Dalit

Juhtúrós pogácsa

2008. február 16. 21:31 - Dalit

A káposztás pogácsa után megjött a kedvem a pogácsagyártásra.
Pedig én aztán igazán azt gondoltam, hogy nem vagyok az a sütős fajta. Dehát mint tudjuk, never say never.:)
Annyit tudtam most, hogy juhtúrós pogácsát szeretnék, de azt is, hogy leveleset. Ahány receptet olvastam, mind vagy leveles volt, vagy juhtúrós, tehát meg kellett csinálnom a saját verziómat. Nem szép dolog az öndicséret, de pont olyan lett, mint amit megálmodtam.



Hozzávalók:

50 dkg finomliszt
25 dkg margarin
20 dkg juhtúró
1 doboz tejföl
1 tojás + 1 sárgája
fél kocka élesztó
fél dl tej
1 tk cukor
10 dk reszelt sajt


Az élesztőt langyos tejben és a cukorral megfutattam.
A lisztet, meglangyosított margarint, tejfölt, a tojássárgáját, a juhtúrót, és az élesztőt és a sót először robotgéppel,aztán kézzel összegyúrtam. Közben megkostóltam, hogy mennyire sós a juhtúrótól,és szükség szerint még raktam hozzá egy kis sót.
A tálat letakartam folpakkal, és kb. 4 órára elraktam a hütőbe.
Mikor elővettem, lisztes deszkán, vagyis a szilikonlapomon, kinyújtottam, majd egyik oldalról kétszer, másik oldalról egyszer hajtogattam. Letakartam konyharuhával és hagytam 20 percig állni. Ezt még 3-szor megismételtem. A második és harmadik hajtogatásnál megszórtam reszelt sajttal.
Az utolsó hajtogatás után kb. 1 cm vastagra kinyújtottam. Késsel recéztem, majd bekentem egy elkevert tojással, és megszórtam a reszelt sajttal. Közepes pogácsaszaggatóval (most vettem egy hármas készletet) kiszagattam, kiolajozott tepsibe raktam, és 170 fokon megsütöttem.
A leeső részeket még egyszer összegyúrtam, majd kockára vágtam, és ezeket köménymaggal szórtam meg.
2 tepsi meg egy fél lett belőle.
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr20342120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása