Dalit

Bableves VKF XIV.

2008. március 24. 21:15 - Dalit

Már mások is megírták, hogy milyen nehéz definiálni azt, hogy mi is az a magyar konyha.
Akármerre fordulok, mindig rájövök, hogy amit hagyományos magyar konyhának gondolok, az török, tót, szerb, román, bécsi, stb. eredetű, vagy legalábbi az is.
De rá kellett jönnöm, hogy miért is olyan jó a mi konyhánk, ha jól csináljuk.
A legnemesebb értelemben vett fúziós konyha, ami egyesíti, és magasabb szinvonalra viszi az eredeti összetevőket.
De ha valamit mégis magyarnak tekinthetünk, de várom a cáfolatot, az a rántás.
Az alábbiakban jöjjön egy jó kis magyar leves rántással.

Bableves



A jó bablevesnek, mint mindennek a titka, a jó hozzávaló. Ebben az esetben a bab, és a füstölt hús. A füstölt hússal az utóbbi időben sok bajom volt, de most sikerült, füstölt csontot vennem, aminek rendes, erős füstölt íze volt, egy csomó hús is volt rajta, és nem utolsósorban nagyon olcsó is volt.

25 dkg tarkabab
40 dkg füstölt csont
2 sárgarépa
1 fehérrépa
2 gerezd fokhagyma
1 hagyma
1 ek zsír
1 ek liszt
só, bors
paprika

A babot előző nap beáztattam. A füstölt húst darabokra vágva félig megfőztem.
Másnap a babot leszűrtem, a hasábokra vágott zöldséggel, fokhagymával, hagymával,a füstölt hússal, és a hús levével feltettem főni. A lé sósságától függően sózom.
Amikor a bab megfőtt, egy másik serpenyőben 1 nagy evőkanál zsírt hevítettem, rászórtam egy kanál lisztet, addig pirítottam keverés közben, míg halvány barna nem lett, majd megszórtam egy kiskanál paprkával. A kész rántást beleöntöttem a levesbe, és összeforraltam.
Közben elkészítettem a csipetkét, egy levesescsészében egy tojást összekevertem sóval, és annyi liszttel amennyit felvett, majd még apránként lisztet hozzávadva addig gyúrtam, amíg jó kemény tésztát nem kaptam.
Kis darabokat csipkedtem belőle, és a levesben kifőztem.
Az asztalnál rakunk bele tejfölt, és aki szereti, ecetet.

Bohnensuppe

Das Geheimnis der guten Bohnensuppe sind die guten Zutaten, in diesem Fall die Bohnen und das geräucherte Fleisch.

250 g bunte Bohnen
400 g geräuchertes Fleisch
2 Karotten
1 Petersilienwurzel
2 Knoblauchzehen
1 Zwiebel
1 EL Fett
1 EL Mehl
1 Ei
Salz, Pfeffer, Paprika

    Die Bohnen weiche ich am Vortag ein. Das geräucherte Fleisch schneide ich in Stücke und koche es halbgar. Am nächsten Tag siebe ich die Bohnen ab, und setze sie mit dem in Stücke geschnittenen Wurzelwerk, dem Knoblauch und der Zwiebel zum Kochen auf. Abhängig davon, wie salzig das Räucherfleisch ist, schmecke ich es noch mit Salz sowie Pfeffer ab.
    Wenn die Bohnen weich geworden sind, erhitze ich das Fett in einer Kasserolle, streue ein Esslöffel Mehl dazu und bräune es unter Rühren hellbraun, dann kommt ein Teelöffel Paprika hinzu. Das fertige Einbrenn mische ich in die Suppe und koche das ganze kurz auf.
    Inzwischen bereite ich den gezupften Nudelteig zu: in einer Suppenschale vermische ich das das aufgeschlagene Ei mit Salz und soviel Mehl, wie es aufnimmt. Danach gebe ich nach und nach noch weiteres Mehl dazu, bis ich einen harten Teig erhalte. Ich zupfe mit der Hand kleine Stückchen aus dem Teig und koche es in der Suppe ca. 10 Minuten.
    Am Tisch geben wir noch Sauerrahm in die Suppe und – je nach Geschmack – Essig.

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr70384798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kisvirag · http://kisviraginitaly.freeblog.hu 2008.03.25. 00:45:11

bár én nem szeretem a babot, ez a leves úgy érzem, nagyon illik a mostani VKF-be.
Nem kritikaként viszont, ha azt írod, amit igazán magyarnak tartasz, az a rántás, és bár gondolom valamennyi gasztroblogger tisztában van vele, hogy mit jelent az, hogy rántás, fél éve én még csak pislogtam volna, hogy jó, rántás, és azt hogy rántom? :)
Szóval ezzel csak azt akartam mondani, esetleg kifejthetnéd, végülis nem oly ördöngösség, hogy is készül a rántás :)

Dalit · http://dalit.blog.hu/ 2008.03.25. 11:53:21

Igazad van, és ki is bővítem, sőt a csipetkével is, annál is inkább, mert készül a fordítása, és egy németnek végképp el kell mondani, hogy mit is jelent.
süti beállítások módosítása