Dalit

Involtini avagy mediterrán padlizsántekercs

2008. augusztus 14. 10:42 - Dalit

Hétvégén szokásomhoz híven, némileg céltalanul vettem egy szép padlizsán a piacon.

Már nagyon régen szemeztem Nigella involtini receptjével, de ahányszor újraolvastam, mégsem volt az igazi. Ezért felkutattam még néhány padlizsánreceptet.  Talán leginkább Fűszer és lélek, és Chili és Vanilia receptjei hatottak. A töltelék alapja gourmandulától jött, a salátája egy részét használtam fel. A többi részt csak úgy megettük.
Nigella búzát használ, ami nálam nem leledzik, Fűszer és lélek és mások is fetasajtot, így aztán összeházasítottam az egész mediterráneimot, kis arab beütés,kuszkusz és menta, kis görög, feta, Nigellától a paradicsomszósz, involtini ami eredetileg olasz.

Mediterrán involtini

1 padlizsán
1 bögre kuszkusz (valójában csak egy kis része)
Másfél bögre forró víz
bazsalikom, menta, frissen felvágva
petrezselyem apróra vágva
3 ek olívaolaj
olaj a sütéshez
1 gerezd fokhagyma
3 kis mogyoróhagyma
1 paradicsom
¼ csomag feta

A padlizsánt hosszában minél vékonyabb, kb 3-4 milliméteres szeletekre vágtam. Besóztam, és hagytam egy órát lecsöpögni a levét. Megolajoztam, és egy teflonserpenyőben egyenként kisütöttem.
A kuszkuszra ráöntöttem a forró vízet, hagytam egy kicsit állni, majd belekevertem a fűszrnövényeket, az olívaolajat, az apróra vágott fokhagymát, hagymát, és egy apróra vágott kimagozott paradicsomot is. Sóztam, borsoztam. A kész kuszkuszsalátából kivettem fél bögrényit, összemasszíroztam kb. 10 dkg fetasajttal. Egy-egy adag tölteléket tettem minden egyes padlizsánszeletre és feltekertem. 200 fokos sütőben kb. fél óráig sütöttem.

Közben elkészítettem hozzá egy kis paradicsomszószt.

Felvágtam egy hagymát apróra, olívaolajon megpároltam, vágtam bele kevés oreganót, sót, borsot, felöntöttem kb. 2 dl forró húslevessel, majd egy üveg hámozott paradicsomot tettem bele. Fakanállal durván összetörtem a paradicsomot, és 25 percig lassú tűzön összefőztem.



Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr83615411

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása