Dalit

Bulgursaláta és mentás cukkini

2009. május 24. 12:22 - Dalit

Új munkahelyemen megváltoztattam étkezési szokásaimat egy kicsit. Itt ugyan van egy átlagos, de nem túl olcsó büfé, és egy nagyon jó társaság, akikkel együtt ebédelünk. Ezért most, életemben először, felkészülök, és szinte mindennap viszek valami ebédet magamnak.
Ez arra is remek alkalom, hogy még bátrabb kísérleteket tehetek, amikor nem kell tekintettel lennem más ízlésére, és ha nem sikerül, maximum én vagyok a szenvedő fél. Bár ez nem nagyon fordult még elő. Este, amikor előkészítem, vagy a közös vacsorát, és a maradékot viszem, vagy vacsora után valamit csak magamnak, Emberem kijön, megnézi, Mi ez? ­ Belekóstol és közli, te, hát ez finom.:)
Most elkezdem megírni az ötleteimet, képek nélkül, mert az esti 20 perces főzőcskézés nem a fotózás ideje.
A héten így készítettem bulgursalátát, és az általa állítólag nem szeretett cukkinit.
 

Bulgursaláta és mentás cukkini

(Két női adag)
 
Egy kis csésze bulgur
2 kis sárgarépa (maradék)
Egy paradicsom
Fél hagyma
2 gerezd fokhagyma
Petrezselyem, menta
Olivaolaj
Citromlé
Koriandermag
Gyömbér
Római kömény
Két deci alaplé
 
A hagymát és fokhagymát olívaolajon megpároltam, beletettem az összetört fűszereket, majd ráöntöttem a bulgurt, és pirítottam egy kicsit, hogy az olaj mindenhol befedje, felöntöttem 3-szor annyi folyadékkal, egy része alaplé másik része víz, Felforraltam, és még kb. 5 percig kislángon főztem, aztán félretettem hűlni. Egy óra alatt a bulgurszemek megduzzadtak.
Közben a sárgarépát karikára vágtam és egy serpenyőben megsütöttem, a paradicsomot meghámoztam, a belét kiszedtem és apróra vágtam. Egy nagy csokor petrezselymet apróra vágtam
Mikor a bulgur kihűlt összekevertem a sárgarépával, paradicsommal, egy kis zöldpaprikával, és megszórtam egy kevés cayenne borssal is. Végül citromot facsarta bele. Uborka és olajbogyó is nagyon jó bele, de én abszolút maradék-felhasználásra mentem.
 

Mentás cukkini

 
Mikor megnyílt az Olimpia vendéglő, nagyjából az első héten elmentünk a lányommal megnézni. Fantasztikus élmény volt, nekem ez volt az első ilyen stílusú vendéglői tapasztalatom, hogy nem tudom, mit fogok kapni, de hihetetlen finom és izgalmas ételeket kaptunk, fantasztikus hangulatú felszolgálással. A csúcs a báránysült volt párolt cukkinival, amit, mint kiderült Takács Lajos mentával ízesített. Életemben nem jutott volna eszembe ez a párosítás.
Most vettem két cukkinit, csak magamnak, mert ugye csak én szeretem, és eljött az ideje, hogy kipróbáljam. A balkonládámban nő a friss menta, minden készen állt.
 
2 cukkini
Menta
Bors
 
 A cukkinit uborkaszeletelővel leszeleteltem. Kevés olajban inkább sütöttem, mint pároltam, amikor már jónak tűnt, rászórtam az apróra vágott friss mentát, sóztam, borsoztam. Egyszerre meleg és hűs, fantasztikus köret lehet bármilyen húshoz. Nekem most ez volt a feltét a bulgurhoz.
 
 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr31140465

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása