Dalit

Fehérkenyér kétszemélyes háztartásra

2009. július 06. 19:30 - Dalit

Mint már sokan, én is áldom Limara nevét, és terjesztem is jó hírét. Mikor ezt a posztot írom, épp az olívabogyós kenyere kel a konyhában.

Egyetlen problémám van vele, ő egy négyszemélyes családra, én meg csak két személyre főzök-sütök, és nagyon nehezen tudtam jó arányokat találni egy 1 kg-snál kisebb kenyérre. Egészen addig, amíg már az öregtésztából csak kevés maradt, és ahhoz igazítottam a többi hozzávalót.

Hozzávalók egy nagyjából 75 dkg-s kenyérhez

2,2 dl víz
16 dkg öregtészta
40 dkg kenyérliszt
1,5 ek olaj
1 ek sikér
1 ek burgonyapehely
2 tk só
fél tk cukor
1 csepp ecet
1 dkg élesztőnek megfelelő szárított élesztő

 

A hozzávalókat jó alaposan bedagasztottam, én egy egyszerű kézi robotgép dagasztókarát használom, és jól működik. Hagytam kétszereresére kelni. A Szakácsok Könyvében olvasottak szerint a szilikonlapot kicsit beolajozom, meg a kezemet is. Ráborítom a tésztát, és alaposan ellapogatom. Ovális formára nyújtom. A két végét egy kicsit behajtom, majd felülről közben nyomkodva feltekerem, és megformázom. A jénaiba sütőpapírt teszek, belerakom a megformázott kenyeret, és három helyen bevágom. Ismét hagyom kétszeresére dagadni. Mikor megkelt, bespriccelem a jénai tetejét alaposan, lefedem és hideg sütőben kezdem sütni 200 fokra állítva. 35 -40 perc után leveszem a tetejét, és én elég barnára szoktam sütni. Rácson hagyom kihűlni.
 

Szólj hozzá!
Címkék: kenyér

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr591228269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása