Dalit

Húsgolyók vodkás mustáros mártásban

2009. november 18. 09:18 - Dalit

Valljuk be a darált hús nem tartozik azok közé az alapanyagok közé, amik megindiítják a fantáziámat. Főzelékre fasírt, nagyjából ez jut róla eszembe. Csináltam már belőle svéd húsgombócot, meg hamburgert is, de azért lázba nem hozott eddig.

Szombaton hosszú hetek, hónapok után végre kimozdultunk otthonról a Múzeumok Éjszakája alkalmából. Kiállítást is néztünk, zenét is hallgattunk, de valljuk be, az este fénypontja egy borkostoló volt. A már megírt Ábrahám pincétől kaptuk a meghívót egy újonnan nyílt borboltba. 4 lelkes fiatal nyitotta, végigjárva a borvidékeket, kostólgatva, és kiválasztva a nem annyira ismert pincék borát is. Ragyogó palackos borok mellett sokféle folyóbort is kínálnak Villánytól a Hegyaljáig.

Nagyon drukkolok neki, ezért itt is megragadom az alkalmat, hogy reklámot csináljak nekik.

Bonvin Borbolt elvileg a Ráday utcai cím alatt, valójában a Mátyás utca első pincéjében.

Sokat fogunk még oda járni, úgy érzem. Most első alkalommal többek között egy Hudácskó száraz sárgamuskotállyal értünk haza.

Ezek után mindenképp valami kicsit különlegesebb ételt szerettem volna vasárnapra, de a mélyhűtőben és otthon található alapanyagokkal. Ami adott volt, egy fél kg marha-sertés vegyes darált hús.

Végül is kedvenc Váncsámnál lyukkadtam ki, egy whiskys húsgolyók receptnél, whisky híján vodkával készült, de nem sértődött meg.

A húsgolyókhoz

50 dkg darált hús (marha-sertés vegyes hús)
1 zsemle
1 hagyma
kakukkfű, rozmaring
koriander, só, bors
1 tojás
zsemlemorzsa

 A zsemlét beáztattam, majd kinyomkodva a darált  hús feléhez kevertem alaposan. Egy hagymát apróra vágtam, olajon megdinszteltem. Egy tojást, egy-egy kávékanál aprított rozmaringot, kakukkfűvet, összetört koriandert, sót és borsot, a maradék darált húst, és a dinsztelt hagymát is belekevertem a zsemlés húsba, alaposan eldolgoztam.

Kicsi, diónyi gombócokat formáztam, amiket belehempergettem a zsemlemorzsába. Forró olajban kisütöttem, és félreraktam.

Elkészítettem a mártást.

Egy ek olaj
fél hagyma (mogyoróhagyma)
1 gerezd fokhagyma
1 doboz konzerv gomba
fél dl vodka
1 ek liszt
fél liter alaplé
két kanál mustár
1 babérlevél

Az olajon megdinszteltem az apróra vágott hagymát, rádobtam a gombát, egy ideig pároltam, és hagytam, hogy a levét elforrja. Fél dl vodkával leöntöttem, hagytam további egy percig főni. Ekkor belekevertem két evőkanál mustárt, és egy evőkanál lisztet, hagytam egy kicsit pirulni, majd felöntöttem fél liter alaplével. Pár percig hagytam összefőni, utána beleraktam a gombócokat és összemelegítettem. Petrezselymes rízzsel tálaltam.

Elképesztően finom lett, az az igazság.

 

Szólj hozzá!
Címkék: darált hús

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr251529132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása