Dalit

Bélszín édesköménnyel, bébirépával, spenóttal

2010. március 05. 12:36 - Dalit

 

 

 

Még szilveszterről maradt kb. 40 dkg bélszínünk a mélyhütőben. Most jött el az ideje, hogy tegyek vele valamit.
Mint az előző posztjaimban írtam, annak is most jött el az ideje, hogy régi terveimet valósítsam meg. Az édesköménnyel már évek óta szemezek, de fogalmam sincs miért, még soha sem próbáltam ki. Tegnap miközben egy barátnőmmel beszélgettem a CBA-ban, beugrott a kosaramba egy szép példány.:) Vettem mellé egy csomag bébirépát, spenót mindig van a fagyasztóban, plusz a hónapok óta örzött bélszín. 

  • 40 dkg bélszín négy vastag szeletre vágva
  • 1 db édeskömény
  • 15 dkg bébirép
  • 10 dkg leveles spenót (kb, Bonduell adagolt fagyasztott spenótból egy tégladarab)
  • olívaolaj
  • 10 dkg vaj
  • két gerezd fokhagyma 

 

Először a bélszínt felszeleteltem a felhasználás előtt pár órával, és hagytam szobahőmérsékletre felmelegedni.
Egy kisebb serpenyőben felforrósítottam egy kevés vajat, és megpároltam rajta a bébirépákat. Közben sóztam, és enyhén borsoztam. Előmelegített tányérra tettem, és melegen tartottam. 
Egy másik kisebb lábasban kevés vajon, apróra vágott fokhagymával megpároltam a spenótot. 

Az édesköményt kb. centis szeletekre vágtam. Egy serpenyőben egy kanál olívaolajat és egy kanál vajat felforrósítottam, majd beleraktam az édeskömény szeleteket, rászórtam egy citrom reszelt héját, egy fél citrom levét, sót, és fehérborsot. Először pirítottam, majd lefedve kb. 8-10 percig pároltam míg ress lett.

Egy grillserpenyőt felforrósítottam, beleöntöttem egy kanál olívaolajat, mikor ez is forró lett, beleraktam a négy szelet bélszínt. 3 percig sütöttem, megfordítottam, a szeletek tetejére szétosztottam 5 dkg vajat, sóztam, frissen őrölt borssal borsoztam. Ezt az oldalát is 3 percig sütöttem, visszafordítottam épp csak annyi ideig, hogy a másik oldalát is sózzam, borsozzam.

Átraktam egy előmelegített (Horasz tanácsára, 45 másodperc mikroban) tányérra, és 5 percig állni hagytam. Az igazat megvallva volt még egy kis ideje állni, amíg tányérra raktam, amennyire tudtam, gusztusosan, és lefényképeztem. 

A CBA-ban kaptunk egy nagyon kellemes, és főleg nagyon olcsó 600 Ft-os Máté Zoltán 2001-es Tokaji száraz furmintot. Meglepő.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr351795760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása