Dalit

Pszeudomuszaka

2010. augusztus 27. 08:57 - Dalit

Tudom, kissé érthetetlen a cím. Még a nyaralásunk közben készült, elméletileg muszakát szerettem volna csinálni. Csak miután egy pár napra előre bevásároltunk, az éppen meglévő anyagokból. Darált húsom nem volt, de csirkemell igen.

Mikor már mindent előkészítettem, akkor vettem észre, hogy liszt sincs. A főzés vége felé sikerült kölcsönkérnünk egy keveset. Átvittük a borász barátainkhoz, hogy együtt együk meg, és mikor Robi kérdezte, hogy mi is ez, akkor rávágtam, hogy pszeudomusszaka. Pszeudo ide vagy oda, annyira jól sikerült, hogy a receptet megtartjuk. Volt már sok hasonló, de most épp ez a legjobb verzió.
 
  • 1 csirkemell
  • 1 padlizsán
  • 3 kis cukkini
  • 2 nagyobb paradicsom
  • 3-4 db krumpli
  • 3 dl tej
  • 2 dl tejföl
  • 2 kanál vaj
  • 2 kanál lisz
  • oregano
  • frissen őrölt bors
  • reszelt sajt
  •  
A krumplit héjában megfőztem, megpucoltam, és felszeleteltem. A csirkemellet vékonyabb szeletekre vágtam, a padlizsánt és a cukkinit egy cm-es ovális darabokra vágtam. Sóztam. borsoztam.
Kevés olajban minden zöldség és csirke szeletet elősütöttem. A paradicsomokat felszeleteltem. A két evőkanál vajat felforrósítottam, beleöntöttem a lisztet, fehéredésig sütöttem, majd lassanként felöntve tejjel besamelt készítettem. A besamelt sóztam, és összekevertem tejföllel.
Elővettem egy tepsit és szépen leraktam a hozzávalókat. Krumpli, padlizsán, cukkini, krumpli, csirke, padlizsán, cukkini, végül a felszeletelt paradicsom. közben minden réteget még borsoztam, és oreganoval fűszereztem, hogy legyen valami görögös is benne. Az egészet leöntöttem a tejfölös besamell keverékkel, a tetejére szórtam reszelt sajtot. Sütőben addig sütöttem, míg a sajt megbarnult.
 
4 embernek bőséges vacsora lett, még maradt is másnapra.
 
Kép nem készült róla, inkább csak ettük, jó hegyaljai borokat ittunk hozzá, jókat beszélgettünk, és megváltottuk egy kicsit a világot.
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr492248663

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása