Dalit

Balzsammártásos szűzpecsenye szalonnás kelbimbóval

2010. október 05. 21:19 - Dalit

 

Robinak ajánlva

 

Ez egy majdnem tökéletes étel lett, és még azt is tudom nagyjából, hogyan lesz majd egyszer teljesen tökéletes.
Az alapok egy vagy több angol oldalról, és a számomra éppen első számú kedvenc Gordon Ramsay-től jött. Imádom, hogy egészen döbbenetesen egyszerű ételei vannak, amiben mindig van valami különleges. Ebben a receptben épp a pancetta, aminek hiányában én kolozsvári szalonnát használtam.
A balzsamos szűzérmék az eredeti receptben végig a szószban párolódott, de nekem jobban tetszik sütve. Ami még a kísérletezés tárgya, hogy pontosan milyen bor kerüljön belé, mennyi ideig kell a redukciót csinálni belőle, hogy kellőképpen sűrű legyen,  és milyen bort lenne a legjobb mellé. De tudom, hogy megtalálom a tökéletes megoldást. Most két hegyaljai borász verekedhetett meg a dicsőségért, de úgy érzem, nagyon jól megfértek egymás mellett, és jól egészítették ki egymást. A Hetedhét Pászortüzek idején vettem egy kis üveg fenséges Tokaji aszú balzsamecetet dr. Ungvári Krisztiántól, és DoXa száraz furmintot az Ábrahám pincétől.
 
 

Balzsammártásos sertésszűz

 

  • 1 sertésszűz
  • 1 tk édeskömény
  • 1 tk római kömény
  • 1 tk koriander
  • két ág rozmaring levele
  • 1 tk szinesbors
  • két tk durva só
  • Kotányi borskeverék
  • 3-4 dl száraz fehérbor (Ábrahám pince DoXa száraz furmint)
  • 2 dl alaplé (sajnos csak csirke volt, legközelebb, marha, vagy sertéslével készítem)
  • 1 ek olívaolaj
  • 1 ek vaj
  • fél csésze Tokaji aszú balzsamecet (dr. Ungváry Krisztián)
  • 4 gerezd fokhagyma késsel megroppantva
  • két szelet zeller vékony csíkokra vágva
  • 2 babérlevél
  • 3 szem borókabogyó késsel megroppantva
  • 1 lilahagyma gerezdekre vágva
 
A sütőt előmelegítettem 180 fokra. Az édesköményt, római köményt, koriandert, borsot, rozmaringot a sóval együtt alaposan összetörtem a mozsárban. Kiszórtam a vágódeszkára, és belehempergettem az egész szűzpecsenyét, hogy mindenhol befedje a fűszerkeverék.
Egy serpenyőben egy evőkanál olajat és vajat hevítettem. A szűzpecsenye egyik oldalát megpirítottam, majd átfordítottam. Mellédobtam a fokhagymát, hagymát, zellert borókabogyót. A húst körbepirítottam, majd átraktam egy tepsibe, és betettem a sütőbe 20 percre.
A serpenyőben piruló zöldségeket felöntöttem a fehérborral, és fűszereztem kevés sóval. Ráöntöttem az alaplét is, és kis lángon hagytam összesűrűsödni 15 percig, majd beleöntöttem balzsamecetet, kóstoltam és még ízesítettem egy kevés sóval, és Kotányi borskeverékkel. A szűzpecsenyét meglocsoltam a balzsammártással, és mellétettem a megfőtt  hagymákat, zöldségeket, krumplit és kelbimbót.
 

Kelbimbó szalonnával

 

  • Fél kg kelbimbó
  • 5 dkg kolozsvári szalonna
  • 2 gerezd fokhagyma
  • egy ek olaj
  • só, frissen őrölt bors
  •  fél marék zsálya
A kelbimbót forró vízben 5 percig főztem, majd jeges vízbe raktam, hogy megtartsa a szép zöld színét. Leszűrtem, megszárítottam. A szalonnát vékony szeletekre majd két cm-es csíkokra vágtam. A forró olajban megpirítottam a szalonnát, majd rádobtam a kelbimbót, és 5  percig pirítottam. A végén rádobtam fél marék felvágott zsályát. Isteni.
Ábrahám pince DoXA 2009 száraz furmintot ittunk hozzá, de várom az igazán hozzáértő hozzászólását, hogy melyik bor lenne bele és hozzá a legtökéletesebb.
 
Robi?
 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr332348067

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása