Dalit

Munkareggeli

2011. november 12. 18:50 - Dalit

Jó régen nem írtam, de nem véletlenül.

Állandó munkahelyemet bizonytalan, de izgalmas terepre cseréltem.
Majd kiderül, hogy melyik elkezdődött projektem hogy sikerül.

Most épp egy olyan érdekes élethelyzetbe kerültem, hogy van egy fél-egy évem, hogy kitaláljam, merre is menjek pontosan tovább. Lehet, hogy engem is elér a gasztrobloggerek végzete, vagy áldása, és összekötődik a munka és a hobbi.

Az egyik alakuló projektet itt találhatjátok.

Kőleves tréning

 

A másik alakuló feladat egy nagyon izgalmas konferencia szervezése. De hogy a gasztroblogger voltom is benne legyen, az első megbeszélést egybekötöttem, egy brunch-csal, munkareggeli-vel.

munkareggeli1.jpg

Az asztalon találhatóak.

Acma, török zsemle
marinált sült paprika
zakuszka
zsidótojás
marinált mozarella

Az egyik résztvevőról kiderült, hogy tejérzékeny, de még így is volt számára választék.

Az acma macikonyha receptje, ami nekünk is nagy kedvenc, annyit módosítottam, hogy 30 % teljes kiőrlésű liszttel kevertem.

Acma, török zsemle

  • 35 deka finomliszt
  • 15 tk tönkölyliszt
  • 1 tasak szárított élesztő
  • 1 tk. sütőpor
  • 1 pohár natúrjoghurt
  • 1 pohár étolaj
  • 1 pohár langyos tej
  • 1 egész tojás
  • 2 ek cukor
  • 1 púpozott tk. só
  • 1 tojás sárgája,

szezám, darálatlan mák, vagy durva cukor a tetejére
A liszteket, az élesztőt, és a sütőb port összekevem. Hozzárakom a folyékony hozzávalókat, és géppel alaposan összedagasztom. Kellemes, lágy tészta lesz belőle. Lefedve, duplájára kelesztem.
Mikor megkelt, átgyúrom, és 16 részre elosztom, és gombócokat csinálok belőle.
Megfogok egy gombócot, alaposan kisodrom, egy vékony hurkára, a hurkákat megcsavarom, majd feltekerem, hogy csiga legyen belőle. Sütőpapíros tepsibe helyezem. Ismét hagyom fél órát kelni.
Végül tojássárgájával megkenem és izlés szerint szezámmaggal, egész mákkal, és az emberem által igényel durva cukorral megszórom.
Beteszem a sütőbe, bekapcsolom 170-180 fokra, és kb 40 perc alatt szép piros barnára sül.
Eddig is nagyon szerettük, de zakuszkával egyszerűen abbahagyhatatlan.

Marinált sült paprika

  • egy kg kápia paprika
  • 1 fokhagyma
  • 1-2 dl olivaolaj
  • egész bors

A paprikát beleteszem a forró sütőbe. Időnként megforgatva addig sütöm, amíg a héja megfeketedik.
Akkor egy tálba rakom, lefedem folpackkal, és hagyom kb. 15 percig állni, utána könnyen lehúzom a héját. Kicsomázom, és felszeletelve belerakom egy lapos, lefedhető jénai tálba. Sózom, borsózom, a szeletekre vágott fokhagymát rászórom, és leöntöm annyi olajjal, amennyi ellepi. Hagyom egy napig pácolódni, és másnap már isteni.

Marinált mozarella

Ami vagy Jamie Oliver recept vagy nem:) Én mindenesetre egy csomó helyen olvastam, Dallacuccinánál, PHZS-nál, úgyhogy megcsináltam.
Ami a legviccesebb, hogy a legnagyobb sikere az állítólag húsevő pasiknál volt.

  • Egy mozarella (vagy kettő)
  • egy chili
  • egy citrom
  • oreganó
  • olívaolaj
  • egy doboz tejföl

A mozarellát felszeleteltem, egy lapos tálva tettem, sóztam, fűszereztem, meglocsoltam egy kevés olívaolajjal, lefedtem a tejföllel. Ráreszeltem a citrom héját, Ismét meglocsoltam az olajjal, citromléval és megszórtam az apróra vágott csilivel.
Egy napig hagytam a hütőben, és 10 percen belül eltünt az asztalról.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr353373105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása