Dalit

Dinsztelt csirke kelbimbóval

2013. december 19. 19:51 - Dalit

Azért a húsevőket sem hagyom cserben.

Kedvenc angolnyelvü blogom az amateurgourmet.com. Már többször főztem belőle, mindig bevált. Nagyon bírom a srácot, hasonló az ízlésünk, a világról alkotott képünk.

Ahogy megláttam ezt a receptet,tudtam, hogy ez kell nekem. Szokás szerint mint alap, mert karfiol helyett kelbimbó, kapribogyó és olajbogyó helyett száritott paradicsom és szardella. De hogy bekerül a repertoárba az biztos, mert zseniális volt.

  • 1/4 csésze olívaolaj
  • 5-6 csirke alsócomb
  • só, bors
  • fél kg kelbimbó
  • 1 hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1/4 csésze borecet
  • 1/2 konzerv cseresznyeparadicsom
  • Két ek aprított szárított paradicsom
  • két szardella
  • finomra vágott petrezselyem
  • 1 csésze kuszkusz

  1. Egy nagy serpenyőben felforrósítottam az olajat, Beledobtam a csirkecombokat, sóztam, borsóztam, és megpirítottam 3-4 perc alatt.
  2. Kivettem a combokat egy tányérra,és az olajba beledobtam a megtisztított kelbimbót, és azt is megpirítottam, majd a csirkecombok mellé raktam.
  1. A maradék olajba raktam a hagymát, sóztam, és lassú tűzön pároltam. 
  2. Hozzáraktam a fokhagymát, fél percig együtt sütöttem, majd rálocsoltam a fehérborecetet. Kb. fél percig hagytam összefőni, majd rádobtam a megsült csirkecombokat, és kelbimbót. Beleraktam a száríott paradicsomot és az összenyomott szardellát. Felöntöttem annyi vízzel amennyi ellepi.
  3. 30 percig főztem fedő alatt, amíg puha lett, és a szaftja besűrűsödött. Akkor megkóstoltam, és fedő nélkül még 15 percig főztem.
  4. Közben elkészítettem a kuszkuszt, Egy bögre kuszkuszt felöntöttem két bögre alaplével, hagytam állni 10 percet lefedve, összekevertem egy csomó petrezselyemmel, és sóztam.  Még egy ideig hagytam állni, majd a kelbimbós csirke mellé tálaltam.

kelbimboscsirke.jpg

Szólj hozzá!
Címkék: csirke kelbimbó

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr685547332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása