Dalit

Gezemice leves

2007. július 08. 21:26 - Dalit

Egyszerűen nem tudok nevet találni erre a levesre. Lehetne mindentbele, vagy akármi leves, vagy "amit a hütőben találok"-leves.  Ezért a gezemice-leves nek nevezem.
A dolog úgy kezdődött, hogy nem szerettem a csirkehúslevest, meg a zöldséglevest sem.
Nálunk a húsleves az mindig marhából volt, vagy nem volt húsleves. Egyszerűen nem szeretem eléggé a csirke izét levesben.
Viszont előfordul, hogy az egész csirkének ott van az aprólékja és valamit kezdeni kellene vele. Aztán megtanultam, hogy van olyan, hogy raguleves. Na ez már inkább nekem való volt, mert a tejfölös leveseket szeretem.
A párom viszont nagyon leveses, nála egy ebéd akkor egész, ha van leves is. A vajgaluska meg a másik nagy kedvence, gyakorlatilag ha megkérdem mit szeretne, akkor azt mondja, hogy tudod olyan levest amiben az a te nokedlid van.
Tehát ez a leves egyfajta szárnyasraguleves, amiben mindig változik a zöldség, és előfordul, hogy nincs is benne szárnyas. Leginkább attól függ, mi van itthon.
Lássuk a mai változatot.
Mivel ma újfent - már  fényképezés miatt is - 40 fokhagymás csirkét csináltam, megmaradt a csirke nyaka, lába, zuza - ennyi került a levesbe. A mélyhütőben találtam némi maradék mediterrán zöldségkeveréket, amiben volt karfiol, brokkoli, bébirépa, cukkini, meg egyéb.


 

Gezemice leves július végén vajgaluskával


Egy csirke lába, feje, zuzája
kb. 30 dkg mediterrán zöldségkeverék
1 doboz tejföl (2 dl)
egy kanál finomliszt
só bors
bazsalikom
olaj

egy tojás
egy kanál margarin (vagy vaj, ha van otthon)
rétesliszt
zöldfűszer (most petrezselyem

Külön megfőztem az aprólékot sóval, borssal alaplének fél liter vizzel. A zöldséget olajon elkezdtem megpárolni, só, bors, bazsalikom társaságában. Felöntöttem a csirkelevessel, hússal együtt, és ráöntöttem még egy liter vizet.
Amíg megfött a zöldség, elkészítettem a vajgaluskát. Összekevertem egy tojást és ugyanannyi margarint (fontos hogy a margarin ne legyen hideg, akár fel is lehet olvasztani a mikróban), belekevertem egy evőkanál szárított petrezselymet (persze frissel jobb -  lehet beletenni friss bazsalikomot is, vagy más zöldfüszert) majd annyi réteslisztet, hogy nokedlitésztát kapjak.
A forró levesbe mártott kiskanállal beleszagattam a levesbe.
A doboz tejfölbe egy csapott evőkanál finomlisztet kevertem, és behabartam a gezemicelevest.
2 komment
Címkék: csirke zöldség

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr28114216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

keszter 2007.08.25. 19:20:08

ez a leves isteni! én is ebből a tányérból kaptam! :)
süti beállítások módosítása