Dalit

Székelykáposzta

2007. november 04. 17:12 - Dalit

Megint egy családi recept.

Ezen a hétvégén én sem akartam túl sokat pepecselni, meg ősz van, meg egyébként is imádjuk a savanyúkáposztás ételeket.
Ez az az étel, ami még az én vega reform lányomnak is az egyik kedvence volt, persze akkor nem sertéshússal, és max két falat húst evett ki belőle.

Székelykáposzta



50 dkg sertéslapocka
30 dkg füstölt oldalas
1 kg savanyú káposzta
egy hagyma
zsír
paprika
köménymag
2 dl tejföl
fél kanál liszt



Feltettem előre főni a füstölt húst. Kockára vágtam a lapockát. A zsírból hagymával paprikával prököltszaftot csináltam, köménymagot szórtam rá, majd beleraktam a húst, kevés vízzel pároltam egy ideig.
A savanyú káposztát kicsit kimostam, ez kár volt, mint utóbb kiderült,mert a káposzta nem volt elég sós, egy kissé összevágtam, és összekevertem a hússal. Beletettem a kisebb darabokra vágott füstölt  húst, és a füstölt lével felengedtem, hogy ellepje a káposztát. Felforraltam, majd kisebb lángra raktam. Nagyjából egy óráig rotyogott.
A végén kevés liszttel elkevert 2 dl tejföllel behabartam, és rottyantottam egyet rajta.
A hiba az volt, hogy sem a káposzta, sem a füstölt hús nem volt az igazi, ezért nem lett igazán ízes.
De másnapra már jobb lesz, mint általában a káposzták.
10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr93217973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

t3v · http://okostojas.blog.hu 2007.11.04. 20:14:03

Hihi, nálunk is ez volt a múlt hétvégén. Én sima, szűk lére fogott pörkölt alapon készítem, rengeteg hagymával és őrölt pirospaprikával, 1-2 babérral, de köménymag meg sűrítés nélkül. Füstölt hús sem jellemző. A tejfölt mi csak tálaláskor tesszük rá, ez vajon helyi jellegzetesség?

Dalit · http://dalit.blog.hu/ 2007.11.04. 20:17:45

Jó kérdés, fogalmam sincs.
De a babérlevél jó ötletnek tünik.

gabojsza · http://gabojszakonyhaja.blogspot.com/ 2007.11.05. 05:54:24

Gratulálok, Index főoldalon vagy!
index.hu/

dark evenger 2007.11.05. 07:03:28

t3v !

Mi is csak tálaláskor tejfölözünk. Úgy finomabb :)

Haspók 2007.11.05. 08:40:10

Okoskodó megjegyzések:

1. Rendes savanyítottt káposztában eleve van babérlevél.
2. Szerintem habaráskor és tálaláskor is kell bele tejföl.
3. A neve székelygulyás, mivel hús nélkül nem készíthető. :)

Dalit · http://dalit.blog.hu/ 2007.11.05. 09:56:32

Gabojsza, de jó, és én nem láttam.
A többiekben, nyugi én is tejfölözök tálalásnál is.

karvaii 2008.04.19. 13:32:47

Sziasztok!
Én gyakran főzök ilyet, bár köményt még soha életemben nem tettem bele. Amúgy én amikor a vöröshagymát pirítom dobok hozzá egy gerezd fokhagymát is és a babért is ilyenkor teszem bele hogy az illóolajok hamarabb kioldódjanak belőle. Utána "rádobom" a húst amikor kifehéredik szórok rá lisztet de csak annyit amennyit simán fel tud venni (később nem kell habargatni) dobok rá egy paradicsomot és egy paprikát is. Így keverem át az egészet majd felöntöm annyi vízzel, hogy ellepje a húst és ekkor szórom bele a pirospaprikát és az örölt borsot. Amikor már rotyog akkor beleteszem a káposztát meg a füstőlt húst (a káposztát én is kiszoktam mosni)és annyi vízzel engedem fel ami épp ellepi. És puhára főzöm az egészet. Ami a tejfölt illeti szerintem mindegy mikor kerűl bele mindenképp finom:))JÓ FŐZÉST MINDENKINEK!

Matulabácsi 2008.06.15. 09:20:05

nálam annyi aváltozás,hogy a káposztalevét félre teszem, utána mosom ki.Lehet,hogy pótolni kell a savanyúságát erre jó a felretett káposztalé.Én teszek bele kb egy dec paradicsomlevet is.

Szili Kristóf 2008.10.17. 08:33:32

Köszönöm a jó ötleteket, az amatőr mesterszakács kollégáimtól!
kristóf.

Az,Öreg 2010.02.11. 21:50:42

Székelykáposzta recepthez: Ha a végén a „liszttel elkevert tejfölös habarás” helyett, a tetejét egyenletesen, 20 dkg hosszúszemű rizzsel megszórja, és jól záró fedő alatt további 15 percig főzi, majd folyamatosan letakarva, 15 percig pihenteti, egy kb. száz éves Óbudai recept szerinti, „húsos-rizses káposztát” kaphat. ---- Elkeverés után, tejfelcseppel díszítve tálalható.
süti beállítások módosítása