Dalit

Tejszínes gombás máj tagliatellével

2010. március 21. 22:20 - Dalit

 Amikor pár napja elmentem bevásárolni két dolog lebegett a elött, Hogy valami csirkemájas ételt szeretnék, meg hogy tésztát, egész pontosan tagliatellét. Meg is vettem a májat, hazajöttem ránéztem a kedvenc blogjaimra, és azt láttam, hogy kicsivu is ebbe az irányba indult. Nagyjából az ő receptjét csináltam meg, csak a saját konyhámra igazítva. 

Igazából most jöttem rá, hogy nálam milyen sok recept kezdődik így. Olaj, vaj, rá hagyma, fokhagyma, rá a fő alapanyag, aztán bor és végül tejszín. Ez is egy ilyen variáció.

  • fél kg csirkemáj
  • 4 db gomba
  • egy evőkanál olívaolaj
  • egy evőkanál vaj
  • egy közepes hagyma
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • 3 szál kakukkfű
  • egy csokor petrezselyem
  • só, frissen örölt bors
  • fél pohár Ábrahám száraz furmint (tulajdonképpen nevezhetnénk tokaji májnak is.)
  • 2 dl tejszín
  • fél zacskó tagliatelle

 Először is feltettem a vizet forrni a tésztának, Sóztam.
A csirkemájat csikokra vágtam, a gombát negyedekre..Egy serpenyőben felforrósítottam az olajat és vajat, megdinszteltem rajta az apróra vágott hagymát és fokhagymát. Rádobtam a májat, gombát, a kakukkfűvet, borsoztam. Mikor elkezdett pirulni, sóztam, majd ráöntöttem az Ábrahám féle bort, Hagytam kiforrni az alkoholt, majd mikor a májak szinte elkészültek, beletettem a tejszínt, és összeforraltam.  Az utolsó pillanatban beledobtam az apróra vágott petrezselymet is. Eddigre pont kész lett a tészta is. Egy másik serpenyőben egy kevés olívaolajat melegítettem és rádobtam a tésztát. Összekevertem az olajjal, hogy bevonja. A tányéron alulra a tésztát, rá a gombás tejszines májat raktam. Reszeltünk hozzá parmezán is, de végül is nem kellett hozzá.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr151856535

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása