Dalit

Hideg tökleves

2011. június 14. 15:25 - Dalit

A konyhatrükökkben tettem fel a kérdést, hogy hideg levest szeretnék, ami nem gyümölcsleves. Kaptam pár ötletet, legjobban  Horasz ötlete tetszett, természetesen már megint Chili és Vanilia levese.Szerencsére tavaly karácsonyra megkaptam a könyvét, és most egy egész csekély módosítással megcsináltam. Észvesztően jó.

Nem volt könnyű menet, mert nem kaptam friss tököt, és kaprot sem. Úgyhogy mirelit és szárított hozzávalókból készült. Ráadásul hihetetlen dühömre a turmixgépem is pont tele levessel romlott el. Megüt a guta. Szerencsére a lányom botmixere épp nálam van, ez megmentett. 

  • Egy kg gyalult tök
  • két-három csokor kapor, vagy  helyette szárított kapor (nálam egy csokor volt, és a többi szárított)
  • egy kisebb hagyma apróra vágva
  • egy ek vaj
  • egy ek olaj
  • 5 dl alaplé, zsír nélkül
  • 3 dl tej
  • fél dl olívaolaj
  •  egy dl görög joghurt

Először a fél dl olajba szórtam egy ek szárított kaprot, és állni hagytam. A vaj és olaj keverékén megpároltam a hagymát, rádobtam a kinyomkodott tököt, és tovább pároltam. Felöntöttem a tejjel, alaplével. Összeforraltam, majd átturmixoltam. Behabartam a joghurttal, és alaposan lehűtöttem.

Tálalásnál az átszűrt kaporolajjal meglocsoltam. Isteni.

Szólj hozzá!
Címkék: tök

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr392980308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása