Dalit

Vállalkozó női reggeli a Kaptárban

2012. augusztus 13. 13:23 - Dalit

Jelenlegi dolgozóhelyem a Kaptár, amiről már írtam.

A Kaptár nem csak egy iroda, hanem néha kiállítóhely, néha tréning helyszín, néha meg jobbnál jobb közösségi programok házigazdája.

Létrejött egy új és nagyon izgalmas kezdeményezés a Választásunk, hogy vállalkozunk női üzleti klub. Nemrég a második összejövetelünket tartottunk, ahol én vállaltam az üzleti reggeli reggeli részét.

Nagyon jó kihívás volt. Gondolkodtam, milyen témára is tudnék építkezni. Összeszedtünk néhány gondolatot arról, milyen is egy vállalkozó nő, egy nő, aki vállalkozik.

bátor, édes, fűszeres, sokszínű, türelmes, elfogadó, friss, izgalmas, nemzetközi, kozmopolita, egyedi, önálló, vagány, különleges, erős,  magabiztos, határozott, kreatív, ötletes, rugalmas, inspiráló...

Ezeket a jelzőket próbáltam átfogalmazni ételekre.

Mit is kínáltam?

Acme, török zsemle - kozmopolita

Spenótos-juhtúrós muffin - inspiráló

fűszeres sárgarépakrém - sokszínű

marinált sült paprika - erős,

padlizsánkrém - rugalmas, elfogadó

pácolt feta - izgalmas

konyakos csirkemájpástétom - különleges

sajtok - határozott

zöldségek - friss

uzletireggeli.3-001.jpg

 

Acma, török zsemle

(Macikonyhától)

  • 60 deka tönkölyliszt
  • 30 tk tönkölyliszt
  • 2 tasak szárított élesztő
  • 2 tk. sütőpor
  • 2 pohár natúrjoghurt
  • 2 pohár étolaj
  • 2 pohár langyos tej
  • 2 egész tojás
  • 2 ek cukor
  • 2 púpozott tk. só
  • 2 tojás sárgája,

szezám, darálatlan mák, vagy durva cukor a tetejére
A liszteket, az élesztőt, és a sütőb port összekevem. Hozzárakom a folyékony hozzávalókat, és géppel alaposan összedagasztom. Kellemes, lágy tészta lesz belőle. Lefedve, duplájára kelesztem.
Mikor megkelt, átgyúrom, és 32 részre elosztom, és gombócokat csinálok belőle.
Megfogok egy gombócot, alaposan kisodrom, egy vékony hurkára, a hurkákat megcsavarom, majd feltekerem, hogy csiga legyen belőle. Sütőpapíros tepsibe helyezem. Ismét hagyom fél órát kelni.
Végül tojássárgájával megkenem és izlés szerint szezámmaggal, egész mákkal, durva cukorral megszórom.
Beteszem a sütőbe, bekapcsolom 170-180 fokra, és kb 40 perc alatt két részletben megsütöttem.

Spenótos-juhtúrós muffin

    • fél kg leveles spenót
    • 20 dkg liszt
    • 1 gerezd fokhagyma
    • 1 kanál vaj
    • 6 dkg edámi sajt
    • 10 dkg juhtúró
    • 2,5 dl tej
    • 1 tojás
    • ½ csomag sütőpor
    • só, bors, szerecsendió
 

A spenótot megtisztítottam. Egy kanál vajon, egy összetört fokhagyma társaságában egy kicsit összepároltam. Lereszeltem a sajtot.
Elővettem két tálat. Az egyikben összekevertem a lisztet, a reszelt sajtot, sütőport, szerecsendiót, borsot. A másikban a tejet, tojást, spenótot, juhtúrót. Majd a száraz anyagokhoz adtam a tejes spenótos löttyöt, és könnyedén elkavartam. Megkóstoltam, hogy elég sós-e, és még tekertem bele egy kis sót.
Kivajazott muffin sütőben 25 percig sült.

Marinált sült paprika

  • egy kg kápia paprika
  • 1 fokhagyma
  • 1-2 dl olivaolaj
  • egész bors

A paprikát beleteszem a forró sütőbe. Időnként megforgatva addig sütöm, amíg a héja megfeketedik.
Akkor egy tálba rakom, lefedem folpackkal, és hagyom kb. 15 percig állni, utána könnyen lehúzom a héját. Kicsomázom, és felszeletelve belerakom egy lapos, lefedhető jénai tálba. Sózom, borsózom, a szeletekre vágott fokhagymát rászórom, és leöntöm annyi olajjal, amennyi ellepi. Hagyom egy napig pácolódni, és másnap már isteni.

Pácolt feta

  • 40 dkg feta
  • 3-4 dl olívaolaj
  • egész bors
  • kakukkfű, rozmaring


A fetasajtot kis kockákra vágom, belerakom egy megfelelő nagyságú üvegbe.Az olajat a sóval, borssal, fűszerekkel összekeverem, és ráöntöm a sajtra, hogy elfedje. Pár napig hagyom lezárva, és utána lehet enni.

Fűszeres répakrém


(Dolce vitától, de már nálam állandó szereplő)

  • fél kg sárgarépa
  • fél pohár joghur
  • két foghagyma
  • garam masala
  • egy kk tokaji fehérborecet
  • bors
  • olívaolaj
  • citrom

A sárgarépákat megpucolom, darabokra vágom, és forró sütőben megsütöm, míg egy kicsit megpírul. Egy tálban összemixelem a joghurttal és a fűszerekkel. Izlés szerint kevés citromléval izesítem.

Csirkemájpástétom

(Rachel Allen recept)

  • 30 dkg máj
  • fél dl konyak
  • egy gerezd fokhagyma
  • só, bors
  • 10 dkg vaj
  • zsálya

A májat a szétnyomott fokhagymával egy serpenyőben kevés olajban megsütöm, Utolsó pillanatban beledobok pár db zsályát is. Áttteszem egy tálba. A serpenyőbe öntök fél dl konyakot, hogy feloldja a leragadt májdarabkákat is, meggyújtom, és megvárom, míg kiég belőle az alkohol. A megsült májat átturmixolom a vajjal és a konyakkal együtt. Egy szép kis tálkába simítom, és a hütőbe teszem. Akár le  is fagyasztható, és mikor  nincs időn előkészülni, elővehető.

uzletireggeli-001.jpg

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr644709725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása