Dalit

Szűzpecsenye sütőtökkel és párolt kelkáposztával

2013. január 19. 20:42 - Dalit

Egy nagyon finom vasárnapi ebéd. Amiben nem a szűzpecsenye a lényeg, hanem egy egyre jobban szeretett kelkáposzta. De azért a sütőtök sem rossz. Az édes és a kesernyés íz együtt nekem nagy kedvenc.

szuzermekkis.jpg

Borsos szűzpecsenye

  • 1 sertésszűz
  • szines bors durvára törve
  • 1 ek vaj (kihagyható)
  • 1 ek olaj

A deszkára szórtam a borsot, A szűzpecsenyét besóztam, majd alaposan beleforgattam a borsba.

Egy serpenyőben olajat és vajat forrósítottam, és minden oldalát átsütöttem, majd a serpenyővel együtt a 180 fokra melegített sütőben sütöttem 15 percig. Mikor kivettem még 10 percig pihentettem, mielött tálaltam volna.

Kelkáposzta

  •  Egy kelkáposzta
  • 10 cm póréhagyma
  • egy marék dió
  • só, bors,
  • olaj
  • gránátalmaszirup

A kelkáposztát vékony csíkokra, a póréhagymát vékony szeletekre vágtam. A forró olajban megpároltam egy kissé a póréhagymát, majd rádobtam a durvára tört diót, majd a kelkáposztát. Sóztam, borsoztam. Inkább sütöttem, mint pároltam. Mikor megpuhult meglocsoltam fél dl gránátalmasziruppal. Diéta esetén a dió, és a gránátalmaszirupot elhagynám.

Ötfűszeres sülttök

  • Fél sütötök kockára vágva
  • só,
  • ötfüszerkeverék,
  • olaj,

A sütőtököt kockára vágtam, megszórtam sóval és kínai ötfűszerkeverékbe, és megöntöztem olívaolajjal. A sütőben 200 fokon kb. 40 perc alatt megsütöttem.

A tányérra először a kelkáposztát halmoztam, rá a szűzpecsenye, és mellé a sütőtök. 

Dió, és gránátalmaszirup nélkül, kevesebb olajjal abszolút diétás.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr814865952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása