Dalit

Hőséges ételek

2007. június 17. 11:03 - Dalit

Nem tudom, más hogy van vele, de én 30 fokban nem nagyon leszek éhes, különösen nem vágyom normális ételekre.

Kiváncsi is vagyok, mások miket főznek, kutyulnak ilyen időben.
Furcsa mód a főzéstől nem veszi el a kedvem a meleg, csak az evéstől.
Ilyenkor megyek át majdnem vegába.
Tudom, sokan a hideg gyümölcslevesek felé hajlanak, de az édes evésem közelít a nullához, egy nyár alatt nagyjából kétszer kivánok édes ételeket enni. 

Legjobban azokat az ételeket szeretem viszont, amik hidegen is ehetőek.

Ez nem feltétlenül a szokásos dolgokat jelenti, szerintem nagyon sokan vagyunk úgy, hogy sok mindent szeretünk jobban hidegen. Én pl. a székelykáposztát is imádom télen este csak a lábasból hidegen enni.

Most pedig jöjjön egy "nemszeretem" étel. 

Gyerekkoromban 4 hónapos koromtól napközis voltam, nem is voltam különösebben válogatós. De egy-két étel azért megkeserítette az életemet.
Az egyik, szerintem a legtöbb gyerek fő utáltja, a tökfözelék.
Meg nem tudtam enni, és a hideg kirázott a gondolatára is.
Aztán felnőtten nagynéném megkínált vele, és legnagyobb meglepetésemre kiderült hogy ez egy nagyon finom kaja.
Ez egyébként a legtöbb főzelékkel így van. Hitvitáim egyik része a főzelékekről szól, hogy nálam nem kell bele hagyma, rántás, majd mindent habarok, nagyon kevés liszttel, elég natúran.
De a nyári kedvenc az egyértelműen a tökfőzelék, amit én a legjobban hidegen szeretek, sok kaporral
Tökfözelék

Egy kg tök

2 csomag kapor
2 dl tejföl
Egy fél kanál liszt
Olaj
 

Felteszem a tököt fedő alatt kevés olajon párolni. Sózom, és addig főzöm amíg már a vizet kiadta, de még ress marad, akkor ráborítom az apróra vágott kaprot, még pár percet főzöm, bele a lisztes tejföl, rottyan egyet és kész.

A Férfiember kedvéért jár hozzá fasírt, nekem magában is tökéletes egész.

Szólj hozzá!
Címkék: nyár kapor tök

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr100100249

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása