Dalit

Gulyásleves

2007. szeptember 22. 19:10 - Dalit

A számomra igazi gulyáslevest persze nem ma csináltam. Mert az sok főre, bográcsban készül.

Utoljára a lányom esküvőjén csináltunk 100 főre. Csak annyira lett jó, hogy az Uram, aki állítólag nem szereti, 3 tányérral evett belőle.

Ma viszont egy átlagos normál, lábasban főzött gulyásleves lett. Azért az sem rossz.
Ha már sima konyhai leves, akkor legalább marhából csináltam.

Gulyásleves

40 dkg marhalábszár
1 nagy hagyma
10 dkg füstölt szalonna
1 nagy fehérrépa
1 nagy sárgarépa
fél kg krumpli

pirospaprika
köménymag
majoranna

Először kisütöttem a kockára vágott füstölt szalonnát. Kivettem a zsírból a töpörtyűt, és az apróra vágott hagymát megpirítottam. Lehúztam a túzről, belekevertem a paprikát, aztán a felkockázott húst, nagyon kevés vízzel megpirítottam, (pörköltem), rászórtam egy kevés köménymagot, majorannát, felöntöttem vízzel. Forrás után kicsire tettem a lángot, és kb. félóra múlva beletettem a répát, és a krumplit is. Főtt vagy 2 órát.
Igazából csipetkével a legjobb, de ma lusta voltam, és így is elégedett volt vele mindenki.
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr95173283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása