Dalit

Tömjünk meg egy csirkét!

2007. október 07. 14:03 - Dalit

A megnevezés még a volt férjemtől származik. Mikor összekerültünk, neki teljesen újdonság volt a töltött csirke. Ő mondta egyszer, tudod mit szeretnék? Tömjél meg egy csirkét.:)
Nálunk ez igazi családi étel, amit anyukámtól tanultam, és kivételesen nem is nagyon változtattam rajta.


Töltött csirke

Egy kisebb bontott csirke
2 szikkadt zsemle
pár darab gomba
egy kis db libamájkrém
1 tojás
petrezselyem
majoranna
fokhagyma
szójaszósz

bors

Először is a zsemléket beáztatom vízbe. Itt most muszáj dühöngenem egy sort a magyar zsemléken. Nem értem hogy miért főleg levegő, és semmi anyag. Esküszöm gyerekkoromban még normális zsömléket lehetett kapni. Általában utálom az ilyen bezzeg az én időmben mondatokat, de a kenyér és a péksütemény valóban minősíthetetlen mostanában. Tudom, süssek magamnak, de egyrészt kevés az energiám rá, másrészt sütő kéne vagy kenyérsütő gép hozzá.
Na mindegy, dolgoztam a két puffadt levegős zsemlével, illetve az egyiket inkáb egy kenyérvéggel helyettesítettem.
Kinyomkodtam a zsemléből a vizet, összekevertem 4-5 db apróra vágott gomb ával, majorannával, petreszelyemmel, fokhagymával, 1 tojással, és a májkrémmel.  A májkrém helyett jobb a saját mája feldarabolva, de most nem volt. Sóztam, borsóztam.
A csirkét megtisztítottam, sóval, majorannával fűszereztem kivül-belül, és megtömtem a belsejét a töltelékkel.  Végül alaposan meglocsoltam szójaszósszal.
kb. 200 fokos sütőben sütöttem kb. 1 órát, a maradék tölteléket félidőben melléraktam.
Piritott gomba, rizs járt hozzá.
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr6188986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása