Dalit

Hortobágyi palacsinta (szerű)

2007. október 15. 10:05 - Dalit

Azért csak "szerű", mert maradékból volt.
A múltkori alaplé készítésből még maradt a fagyasztóban egy adag lecsontozott csirkehús zöldségekkel. Ebből találtam ki, hogy valami töltött palacsintát készítek.
A dolog nagy bátorságra vallott, mert az egyetlen, amit nem tudok csinálni, az a palacsinta. Szegény lányom 11 évesen megtanult inkább palacsintát sütni, mert rájött, hogy az anyjára nem számíthat. Így aztán legalább 10 éve nem is próbálkoztam a dologgal.
De most, vasárnap délután, úgy döntöttem, csak sikerül valamit összehozni. És legnagyobb meglepetésemre sikerült is.
Az adagolásokat még a szokásosnál is kevésbé tudom, úgyhogy ez egy nagyjából recept lett, ahogy próbálom felidézni.



Először nekiálltam palacsintát készíteni, a lányom előírásának megfelelően.
Fogtam két tojást, és annyi lisztet szórtam bele, hogy nokedlitészta-szerű legyen. Na tessék, megint egy szerű.:) Aztán elkezdtem felhigítani 3 dl tejjel, és annyi ásványvízzel, szóda helyett, amíg szerintem olyan nem lett, ahogy én egy palacsintatésztát elképzelek.
Meglepő módon sikerült. Lett belőle kb. 12-13 palacsinta.
Felengedtem - a máshogy nem tudom meghatározni - 1 liter zöldséges csirkehúst. 1 literes műanyag dobozban volt.
Egy kis libazsíron apróra vágott hagymát pirítottam, megszórtam paprikával, belevágtam a húst, sót, majorannát. Egy kicsit pároltam, majd beletettem egy fél doboz tejfölt.
Ezzel a töltelékkel megtöltöttem a palacsintákat, és kevés tejföllel megkenve, átsütöttem a sütőben.
Közben a maradék szaftot feljavítottam, még egy kis pörköltszafttal, tejföllel, és ezzel tálaltam.
Meglepően jól sikerült. Szegény Uram majd kidölt az asztaltól, annyit evett, és egyfolytában áradozott.:))
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr38196590

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása