Dalit

Frittatensuppe

2007. október 22. 11:17 - Dalit




Folytatom a hatások történetét.
Mai életemre és főzésemre természetesen a legnagyobb hatással Kóstolóm, Szerkesztőm, Tolmácsom van.
Igaz, hogy nem tud főzni, de enni nagyon jól tud, és remek érzéke is van a receptekhez, ételekhez.
A Kóstoló fiatalsága jó részét töltötte Bécsben, azóta is többször kirándultunk oda.
És ha Ausztria, akkor frittatensuppe.
Valójában már régen ismertem. A vendéglőben, ahol dolgoztam anno, néha kértek húslevest palacsintametélttel.
De csak később tudtam meg, hogy ez a frittate.
Visszatérve a családra, már írtam, hogy nálunk a húsleves az a marhahúsleves.
Pénteken a piacon eljött végre az én időm, és egy gyönyörű, nagyobb, csontos, és szaftos darab marhát kaptam.
Amikor tegnap este elkészült, akkor jöttem csak rá, hogy nincs itthon cérnametélt sem, meg más belevaló sem. Férfiembernek meg köll bele bőven a tészta.
Tehát elővettem a már megénekelt Wiener Küche könyvemet, és csekény nyelvtudásommal addig eljutottam, hogy megértsem ezt a receptet. Elvileg egyszerű palacsintatészta, de kisebb adag.
Ami nagyon hiányzott, és nagyjából fél Budapestet végigjártuk érte, az a snidling, ami pl. Bécsben elengedhetetlen a leves tetejére.
De hát valamiért ez kihalt a városból.

 

Marhahúsleves

70 dkg marhahús
3 sárgarépa
3 fehérrépa
kis zeller, karalábá
1 hagyma
egész bors bőven

kis szerecsendió

A marhahúst megmostam, hidegvízben sóval, borssal, kis szerecsendióval feltettem főzni. Mikor felforrt, kis lángra tettem. Kb. fél-1 ra múlva beleraktam a zöldségeket, és nagyon kis lángon főztem órákig.
Nálam megint bevált a fedő nélkül, lassan főzés, a habja mind elfőtt, nem kellett vele az égvilágon semmit csinálnom.

Frittate

60 g finomliszt
2 tojás
1/8 liter tej vagy szódavíz (nálam vegyesen)

Olaj


A tojást a tejet, lisztet, kis sóval összekevertem. Kevés olajat tettem a tésztájába is. Ebből kb. 4-4 palacsinta lett.
Feltekerem, és keskeny csíkokat vágok belőle levesbetétnek.
Szólj hozzá!
Címkék: marhahús

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr64203545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása