Dalit

VKF 10. rizskoch

2007. november 04. 17:39 - Dalit


Valójában ez a múlt hétvégén készült, de most jutottam oda, hogy megírjam.
Nem nagyon szép, pont mint Anyámé:)
Egyszer megemlítettem neki, hogy ő soha nem volt sütis mama, erre kikérte magának, hogy ez nem is igaz, és igeni sütött nekem piskotát, meg rizskochot, meg palacsintát.
És tényleg.
A piskota mindig lapos volt, de persze nekem így volt a legjobb. A palacsinta jó vastag lett. De pl. hortobágyihoz pont jó.
A rizskoch, ami meg gyerekkorom kedvence, pont ilyen lett, mint ahogy most nekem sikerült.
Ronda de finom:)



A receptet nem is anyukámtól tanultam, mert azért annyira gyakori vendég nem volt nálunk, hanem a jól bevált, klasszikus Horváth Ilonából vettem.



Gondolom, sokunknál megtalálható ez a könyv, hasonló állapotban. Szétesve, foltosan, de azért alapdolgokért csak csak leveszem a polcról.

Rizsfelfújt, vagyis rizskoch

12 dkg rizs
1/2 l tej
1 dl víz
2 tojás
10 dkg cukor
2 dkg vaj
citromhéj
vanillia
5 dkg mazsola

A rízst a vizes tejben a cukkor felével, a citromhéjjal felforralom és a vanilliával., majd egészen kis lángon főztem, amíg a rízs felvette a tejet.
Közben a tojássárgát elkevertem a vajjal, és a maradék cukorral. A fehérjét felvertem habbá.
Amikor már valamennyire kihűlt a rizs, belekevertem a cukros sárgájához, majd óvatosan belekevertem a fehérjét is, majd a mazsolát is.
Kimargarinozott, zsemlemorzsával megszórt tepsibe öntöttem. KB. 30 percig sütöttem.
A még régi sütőnek köszönhetően, kissé megégett az egyik részén, és lapos lett, de az ízén ez nem változtatott.
Borhabot kiséreltem meg hozzá csinálni, de annyira nem lett jó, hogy megörökítsem. Főleg csokiöntettel ettük, amit készen vettem a boltban.
1 komment
Címkék: tej tojás rizs

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr43218198

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kukacka 2007.11.05. 08:46:25

Szerintem lekvárral a legjobb!
süti beállítások módosítása