Dalit

Karfiolleves megbolondítva

2008. február 03. 18:33 - Dalit

Szombatra készülve azt tudtam, hogy a főétel mi lesz.
De betekinte a spejzba, ott találtam egy szegény elfelejtett karfiolt, amit már a teljes vég fenyegetett. Gondolom kb. 2-3 hete vehettem és felejthettem el.
Tehát eldöntöttem, hogy egy jó kis karfiolleves lesz. Ez is a gezemicelevesem egyik verziója tulajdonképpen, miután a Páromnak a vajgaluska a lényeg, na jó a többi sem árt. Épp azt beszéltük, hogy a végén csinálok neki egy vegetalevest, jó sok egész borssal, amit imád, és bele vajgaluska, és máris boldoggá teszem.
De azért inkább megfőztem a karfiollevest, és főzés közben meg megszállt az ihlet is, hogy egy kicsit más legyen.

Karfiolleves curryvel

1 közepes karfiol
1/5 zacskó mirelitzöldség
1 l csirkealaplé
2 dl tejföl
1 ek liszt

bors
babérlevél
2 kk madras currykeverék
A karfiolt rózsáira szedtem és feltettem vízbe főzni, majd hozzáöntöttem a valamennyire felolvadt alaplevet is.
Sóztam, borsóztam. Közben jutott eszembe, hogy van még a fagyasztóban egy kis maradék vegyeszöldség, amiben volt répa, kelbimbó, meg mindenféle zöld. Azt is belevágtam.
Mikor a zöldség megfőtt,  a tejföl és a liszt keverékével behabartam. Beleszagattam a vajgaluskát, és akkor jutott eszembe, hogy már mióta gondolkozom, hogy milyen jó lehet a karfiolleves curry-vel. Megszórtam két kávéskanállal, és nagyon nagyon finom lett tőle.
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr26323494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása