Dalit

Flan

2008. március 28. 11:20 - Dalit

Folytatom a születésnapi vacsora "elrontott" szereplőinek elmesélését.
Bár nem vagyunk nagy deszert evők, Azért egy szülinapon valami édességnek mégiscsak kell lenni.
Nálam az édesség nem evést két-3 dolog tudja csak felülírni. A lányom tiramisu tortája, amit meg is rendeltem a saját szülinapomra, a pannacotta, és a flan, vagy creme caramell.

Hála az Index konyhatrükkök topicjában Zsur receptjének, el is készítettem.
A sütőm ennyire még működött, hogy igaz, hosszabb idő alatt de elkészült, majd hirtelen felindulásből rosszul fogtam meg, és átfordítás helyett, átcsúszott a tálra.

Teljesen elkeseredtem, de a Párom lánya megvigasztalt, hogy a lényeg az, hogy elképesztően finom, és ne törödjek a külsővel.

Elrettentő példának ideteszem a fotót is, és ha egyszer újra elkészítem, akkor majd felteszem, hogyan is kellett volna kinéznie.:)


3 tojás
1 doboz Plusos sűrített tej
1 tubus édes sűrített tej

A sütőt előmelegítettem, elvileg 180 fokra, gyakorlatilag amennyire tudtam, szerintem olyan 160 lehetett.

A tojást és a kétféle tejet összekevertem. Elővettem egy lapos kerek jénai tálat.
Ehgy kis lábasban kb. 1/3 csésze cukrot karamellizáltam, a karamellt óvatósan beleöntöttem a jénaiba, úgy hogy szépen végig elterüljön. Ráöntöttem a tojásos, tejes keveréket, és beraktam a sütőbe.
Egy óra kell neki, hogy összeálljon, nekem most kicsit több volt.
Amikor elkészült, hagytam hülni, majd fellazítottam a szélét, és itt kell ügyesen átborítani egy másik tálra,  hogy szépen a tetején folydogáljon a karamell. Én egyszerűen az elrontott, ronda de finom flant szétosztottam tálkákba, és kb. 10 perc alatt az utolsó csöppig elfogyott.

4 komment
Címkék: tej tojás cukor

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr9384806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lund 2008.04.04. 20:49:07

A flan!!!! végre! Ez nem egyszerű édesség, ez költemény. Amúgy is rendszeresen áldozok karamell-istennőnek, de ez vitte a prímet!!! Remélem lesz még rá alkalmam BŐVEN!! :-)

lund 2008.04.06. 18:45:54

na azért!!! :-)) amúgy csinálnék én is, csak itt nincs sürített tej (sem).

Judit 2008.08.21. 16:43:11

Én is imádom a flánt. Spanyol barátoktól tudom, hogy úgy kell sütőbe tenni, hogy egy nagyobb edény vízbe kell tenni. Ők ezt "Mária-fürdő"-nek hívják. /Mármint az előkészített , karamelles tej-tojásos jénait kell végülis forró víben "sütni./ Nem tudom a szakszavakat.
Jó a tubusos sűrített tej is, amit a kávéhoz lehet kapni..
süti beállítások módosítása