Dalit

Gratin dauphinois

2008. április 03. 14:50 - Dalit

Különleges ételhez különleges köret dukált.
Már egy kicsit untam a krumplipürét, Ezért bűvös szakács gratinját készítettem.
A gyorsabb változatot, mert ugye csak egy sütőm van, és hihetetlen lendülettel 4 féle ételt akartam sütni. Kenyeret, a csirkét, a gratin, és még egy desszertet is.

A múltkor olvastam egy amerikai krimit, iszonyatos fordításban, de volt benne fali sütő, meg a sütő.:)
Meg is álmodtam, hogy egyszer egy akkora konyhám lesz, ahol konyhasziget lesz középen, és két sütő lesz a konyhában, és amerikai szélesebb tűzhely.
Aztán felébredtem, hogy a kezem a bilibe lóg, és nekiláttam a két és fél négyzetméteremen.:)



5 db krumpli, elég nagyok voltak
2 dl tejszín
3 dl tej (nagyjából)

bors
szerecsendió

A krumplikat meghámoztam, és uborkagyalún 1-2 mm-re legyalultam. Szépen leraktam egy lábasba és felöntöttem a tejszín és a tej keverékével, úgyhogy ellepje a folyadék. Sóztam, borsóztam, megszórtam szerecsendióval.
10 percig főztem, közben egy lapos jénait kivajaztam. A kész krumplit óvatósan fektetve nem túl vastag rétegben beleraktam a jénaiba, és felöntöttem annyi tejes lével, hogy épphogy elfedje.
200 fokos sütőben sütöttem fél óráig.
Nagyon, nagyon jó köret, egyszerűbb mint a püré, és remek.
Furcsa mód, én aki mindenbe teszek fokhagymát, ebből kihagytam, és nem is érzem szükségét. De legközelebb kipróbálom a két órás lassú sütést is.

Bűvös szakács receptje után
3 komment
Címkék: tej krumpli tejszín

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr73409675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lorien · http://lorien.blog.hu 2008.04.03. 16:44:39

Ilyen konyhákat én is szoktam/szeretek álmodni. Nagyjából azt tartom refenrenciakonyahának, amelyik a Nagy zabálás c. filmben volt. Még fagyasztókamrájuk is volt... :)

jj · http://sajtol.blog.hu 2008.04.03. 18:08:11

Uborkagyalun legyalultad, és egyszerűbb, mint a krumplipüré? Haha. Persze jobbnak lehet jobb.

Dalit · http://dalit.blog.hu/ 2008.04.03. 22:26:02

Számold ki. uborkagyalun legyalulom, vagy átnyomom, összekeverem.
Szerintem max ugyanannyi, de inkább kevesebb.
És nyersen hámozni, vagy megvárni míg annyira kihül, hogy meg tudom fogni, nekem könyebb az előző.
Amúgy nem jobb feltétlenül mint a püré, hanem más.
süti beállítások módosítása