Dalit

Boticasi pisztráng

2008. május 19. 08:33 - Dalit

Nem tudom, mások hogyan vannak vele, nálam a szakácskönyvek hosszú életúton mennek át. Beleszeretek, aztán ha már nagyon, nagyon, nagyon vágyok rá, akkor megveszem.
Aztán olvasgatom sokat, soká, mármint, ha tényleg jó, bejelölöm a szimpatikus recepteket, és felkerül a polcra. Telik, múlik az idő, amikor egyszer csak elkap az ihlet, és tényleg főzök is belőle.

Kedvenc Váncsa szakácskönyvem is így járt. Nehezített kiadás, hogy olyan súlyos könyv, hogy kényelmetlen az ágyban olvasni.:)

De mostanában egyre gyakrabban főzök is belőle.

Múlt hétvégén vettem 3 pisztrángot, és ebből a könyvből találtam hozzá a receptet. Jó is, meg nem is, szerintem a sonka teljesen fölösleges volt bele. Legközelebb kihagyom, szerintem a hal teljesen tökéletes anélkül is, sőt. De ha már így alakult, leírom, úgy ahogy elkészítettem.


 

   Hozzávalók:

3 pisztráng
kukoricaliszt
3 szelet sonka
1 citrom

bors
fél fej hagyma
3 gerezd fokhagyma
balzsamecet
olívaolaj

 

A psiztrángot megpucoltam, lemostam, leszárogattam. Megszórtam sóval, borssal, citromléval, és egy fél órát állni hagytam.
Egy tányérba kukoricalisztet tettem. A pisztráng belsejébe egy-egy sonka darabot tettem, majd a kukoricalisztbe paníroztam  mindkét oldalát. Olívaolajban oldalanként két-három perc alatt átsütöttem.
Mikor kész lett, melegen tartottam, és a visszamaradt olajba megpirítottam az apróra vágott hagymát és fokhagymát, kevés balzsamecettel izesítettem, és a halra szórtam.
Vajas spenótot, és sült krumplit adtam hozzá.

Szólj hozzá!
Címkék: pisztráng hal

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr10475932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása