Dalit

Rakott kel (maradék felhasználás)

2008. december 07. 18:34 - Dalit

Ez most nem a gasztronómia csúcsa, hanem a hogyan oldjunk meg egy hétközbeni vacsorát, szétvert konyhában esete, és hogyan ne kelljen kidobni kaját. Fénykép most nem lesz, mert nem igazán fotogén a környezet sem. De milyen szép lesz, ha elkészül.

Az egyetlen olyan étel, amit kifejezetten menzán, napköziben szerettem. Még most is, ha ebédszállítótól rendelek, ez egy jó választás. Valamiért ezt remekül csinálják, én meg sem mertem sokáig próbálni. De most miután egy elég jól sikerült rakott karfiolt sikerült még karácsony előtt előállítanom, azt mondta az Uram, hogy olyan rakott dolgot csinálhatnál.

Meg is vettem a kelkáposztát a darált húst, (az lett végül a szűk keresztmetszet, mert elég keveset vettem) majd bekerült a hűtőbe, és a költözés viharában nem nagyon készült el. Tegnap már tényleg az utolsó nap volt, amikor még a húst, meg a nem is tudom miért vásárolt gombát fel lehetett használni, úgyhogy a félig kész, inkább mondjuk úgy, hogy háromnegyedig nem kész konyhában neki álltam. A paprika még a régi lakásban maradt, úgyhogy – vessetek a mókusok elé ­elveimet legyőzve piros arany került bele. Ráadásul a végén derült ki, hogy csípős volt. De nem ártott neki, sőt.

Ez már csak azért is zseniális ötlet volt, mert a mosogatóm még nem működik, ezzel meg sikerült vagy 4 edényt összekoszolni. Viszont a végeredmény maximálisan megérte. Nem a klasszikus, de egy remek rakott kelkáposzta.

 

Egy fej kelkáposzta (kb. 1 kg)
30 dkg darált hús
1 pohár rizs
30 dkg gomba (nagyjából)
2 dl tejföl
másfél dl joghurt
1 hagyma
pirosarany

2 ek olaj

A  kelkáposztának szétszedtem a leveleit, majd forró sós vízben addig főztem, míg elvesztette a tartását. A rizst szintén előfőztem kétszer annyi vízzel és sóval.

A hagymát apróra vágtam. Az olajban megpirítottam, hozzányomtam egy fél tubus pirosaranyat, beletettem a darált húst kicsit összetörve kevergettem, beleöntöttem egy fél pohár vizet, majd a szeletelt gombát is. Lefedve pároltam egy ideig.

Egy jénait kiolajoztam, és elkezdtem a rétegeket rakosgatni. Nem teljesen lett szabályos, mivel vagy ezt vagy azt felejtettem el közben.:) Elvileg egy réteg levél, egy réteg gombás hús, egy réteg tejföl, majd ismét levél, és így tovább. A tetejére levél és tejföl került. Kb. fél órát sült a sütőben, és nagyon nagyon jó lett.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr30863453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása