Dalit

Sherry-s gombakrémleves

2009. január 08. 06:42 - Dalit

Jó egy hónapja nem posztoltam, de két receptet azért megírtam, csak nem került fel.

Édes Uram kint volt Bécsben és határozott szándék nélkül megkértem, hozzon egy üveg száraz sherryt, majd meglátom, mibe kell. Mesélt valami anyukája által készített gombakrémlevesről, amibe sherry is volt, de ennél pontosabban nem tudtuk tisztázni. Nem baj, kitaláltam valami hasonlót, jó lett.

25 dkg csiperke
fél bögre szárított vargánya (Ez már tényleg az utolsó maradvány volt a nyaralásból)
Egy fej fehérhagyma
2 gerezd fokhagyma
1 ek olivaolaj
1 ek vaj

bors
1 dl sherry
2 és fél dl tejszín
Egy tojássárgája
1 l alaplé

Forró vízbe beáztattam a szárított gombát.

Az olivaolajat és a vajat felhevítettem, az apróra vágott hagymát megpároltam rajta, a vége felé a fokhagymával együtt. Rászórtam a felvágott gombát, borsoztam, sóztam, és hagytam egy kicsit párolódni. Felöntöttem az alaplével, és még egy liter vízzel, és beleöntöttem az ázott vargányát is levestül. Mielőtt kész lett volna beleöntöttem 1 dl sherryt, és hagytam kiforrni. Mikor megfőtt, hagytam egy kicsit hűlni, majd turmixfejjel pépesítettem, de nem nagyon simára, hanem maradtak benne darabos részek is. Újra felforraltam, és már forrás után belekevertem a tojássárgájával elkevert tejszínt, de ezzel már nem forraltam, csak egy kicsit főztem. Kép nincs, mert elfelejtettük feltölteni az akkumulátort.:)

 

Ja, megkérdeztem, hogy olyan-e, mint amit anyukája főzött. "Nem, de ez is nagyon jó."

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr66863472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása