Dalit

Epres pannacotta

2009. május 25. 13:01 - Dalit

Még húsvét előtt a Lidl-ben kaptam egy receptfüzetet, amiben ez a gyönyörű desszert volt. Jött a születésnapom, vendégeket is vártunk, ez volt a legjobb választás. Még elég drága volt és import eper, de „egyszer élünk” felkiáltással megcsináltam, és csodák csodájára pont úgy nézett ki, mint a mintafényképen.

 
3 dl habtejszín
2 cs vaníliás cukor
4 csomag zselatin fix
1 lime
Fél kg eper
2 ek cukor
 
Felforraltam a tejszínt a vaníliás cukorral, és kis lángon 5 percig főztem. Hagytam hűlni, majd belekevertem 2 cs zselatint. 4 kisebb fajta üvegpoharat hideg vízzel kiöblítettem, és egy tojástartóba, aminek a középső papírtámasztóit kicsit levágtam ferdén elhelyeztem. Beleöntöttem a zselatinos tejszínt, és beraktam a hűtőbe,
A lime-ot alaposan megmostam, és vékony csíkokban lehámoztam a külső héját, majd a levét kicsavartam egy tálba.
Az epret megpucoltam, és felét a cukorral pépesítettem, majd a zselatin másik részét belekevertem. A poharakat elővettem a már megdermedt tejszínkrémmel, talpra állítottam és beleöntöttem az eperpépet, hűtőbe. majd visszaraktam. A maradék epret vékonyra szeleteltem, és lime-mal meglocsoltam.
A pannacotta tetejére, és az eperre is mentát szórtam.

 

 

 

 

6 komment
Címkék: tejszín eper

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr251140532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szepcsilla 2009.05.25. 15:27:15

Én egyszer talpas pohárral csináltam hasonlót, bár az nem panna cotta volt, hanem három különböző színű krém! Nagyon pazar látvány! Ez is csodaszép!

Vesta008 · http://vesta.blogspot.com 2009.05.25. 16:39:40

remek ötlet, én sosem jöttem volna rá, hogy kell ferdén megtölteni a poharat :)

"saját levében" · http://sajatleveben.blogspot.com 2009.05.26. 09:35:42

Már azt hittem, nálatok nem működik a gravitáció!

nácivadász tűsarkúban 2009.06.24. 12:44:15

most tudom, hogy hülyének néznek, de a zselatin csak porként adod a tejszínhez, de az eperhez rendesen, vízzel elkészítve kevered? Amugy is tartok kicsit a zselatintól mindig, nem akarom elrontani. volt szerencsém ebből enni tavaly és mennyei volt, ki akarom próbálni!! puszi

Dalit · http://dalit.blog.hu/ 2009.06.24. 13:31:09

Szia, símán belekevertem. Ez az oetker zselatinfixe volt és működött.

Sok sikert.:)
süti beállítások módosítása