Dalit

Szűzérmék rókagombával és zöldbabbal

2009. július 23. 21:45 - Dalit

Kedves és inyenc vendégünk érkezett Bécsből, aki ráadásul már tapasztalatból is úgy tudja, hogy én jó szakácsnő vagyok.

Ki kellett tennem magamért, nehogy csalódást okozzak.

A piacon már előző hétvégén elcsábultam 20 dkg rókagombára, és valami fantasztikus ízű  csoda. Így aztán a szűzérmékhez, amit kitaláltam, úgy döntöttem ez lesz az egyik köret. A Nagycsarnokban némi hezitálás és telefonos segítség után a Párom vett majd 60 dkg rókagombát, és kapott hozzá még 3 db  vargányát is. Az igazán jó alapanyagoknak az a titka, hogy nem szabad túl fűszerezni, túlcsinálni, hogy megmaradjon a saját ízük.

2 sertésszűz, nem túl vékony szeletekre vágva
60 dkg rókagomba meg a kis vargánya
1 dl bor
1 dl tejszín
pár levél zsálya

Na, ennek a fele meg eltünt publikálás közben:( Na, nem baj, megpróbálom visszaidézni.

Először is feltettem sós vizet forrni a zöldbabnak. A megtisztitott zöldbabot megfőztem, nem túl puhára,  majd gyorsan jeges vízbe mártottam, leszűrtem és félreraktam.

A rókagombát sóval, borssal vajban megpároltam.

A szűzérméket fólia alatt nagyon gyengéden kiklopfoltam, sóztam, borsoztam, hagytam egy kicsit állni. Mikor a vendégünk megérkezett,  a hússzeleteket vaj és olaj keverékén közepes lángon oldalanként 5-5 percig megsütöttem, és beraktam a kb. 50 fokos sütőbe. A maradék zsiradékot felöntöttem egy dl borral, felére forraltam, majd beleöntöttem a tejszínt. A kész szósz felével összemelegítettem a gombát. A másik felét a tálalásnál a hús mellé öntöttem.
A zöldbabot vajon átmelegítettem.

A tányéron a szűzérmékre locsoltam egy kevés szószt, melléraktam a gombát, a zöldbabot, és némi sült krumplit. Megint elnyertem inyenc barátunk elismerését, és egy meghívást majd az ő főztjére.

További instrukciókat is kaptunk, hogy hol lehet New Orleans-ban a legjobb teknősbékalevest kapni, ha arrajárunk.:)

Remek osztrák rizlinget ittunk az ételek mellé.

Végezetül még megmutatom a gyönyörű alapanyagot is.


 

Szólj hozzá!
Címkék: gomba sertés szűz

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr111262763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása