Dalit

Minestrone

2010. február 27. 16:18 - Dalit

Van néhány étel, ami olvasmányaim alapján nagyon tetszik, de valahogy mindig kimaradt eddig az életemből.

Az egyik a minestrone a másik pl. a borscs.
Most az egyik adósságomat legalább letudtam.
Sokat olvastam róla, de csak egyszer ettem. Három éve Ausztriában Mondsee-n nyaraltunk, ahol volt egy nagyon kellemes olasz vendéglő. Itt próbáltam ki először, mint ahogy az első rizottó emlékem is onnan van. Rizottót nagyon hamar elkezdtem főzni, és hamar az egyik kedvenc lett, de valamiért a minestronét eddig nem mertem kipróbálni. Vagy a sokféle zöldség zavart, mindig az volt az érzésem, hogy valami hiányzik itthonról, vagy csak mégis egy másik ételt választottam.
 
Ahogy végignéztem a sok-sok receptet, pont az volt a lényeg, hogy nincs is sok minden, ami hiányozhat belőle, mert ahány recept annyiféle összetevő. Talán a húsleves, meg a paradicsom vagy paradicsompüré, ami mindig szerepel a receptekben. Bár még paradicsom nélküli minestronével is találkoztam Dolce vitánál.
Végül a Szakácsok könyve és a Goodfood-on talált változatokból indultam ki, ahol szalonnával indít, de megalkottam a saját verziómat.
 
 
5 dkg szalonna
1 kisebb póréhagyma
3 gerezd fokhagyma
1 kis káposzta fele
20 dkg kockára vágott cukkini
3 közepes sárgarépa
5 dkg kockára vágott zeller
1 konzervdoboz fehér bab
500 ml passzírozott paradicsomkonzerv
fél liter csirke alaplé
3 gerezd fokhagyma
petrezselyem, kakukkfű, rozmaring
3 kk pesto
Olívaolaj
egy marék spagetti
Reszelt parmezán
só, bors
 
A póréhagymát felszeleteltem. A sárgarépát, a zellert, a cukkinit kockákra vágtam. A káposztát csíkokra vágtam, a fokhagymát apróra vágtam.
Egy kanál olajat felforrósítottam és megsütöttem benne a szalonnát, majd a szalonnát kivettem a zsírjából.
Először beleszórtam a póréhagymát, a fokhagymát, hagytam párolódni 5 percig, majd hogáázzászórtam a sárgarépát, zellert, evvel is pároltam egy ideig, végül a cukkinit, és káposztát, és együtt hagytam sülni 5-10 percig. Felöntöttem fél liter húslével, és a fél liter paradicsomlével, beleöntöttem a konzerv fehér babot, sóztam, öntöttem hozzá még annyi vizet, hogy sűrű leves legyen, hagytam felforrni, majd kis lángon főni kb. 20 percig. Izesítettem rozmaringgal, kakukkfűvel, és petrezselyemmel.
Mikor a zöldségek már al dente megfőttek, beleraktam 3 kiskanál pestót, utána ízesítettem, majd egy marék apróra tördelt spagettit főztem bele. Tálalásnál parmezánt szórtunk még rá.
 
Húú, ez isteni. Nagyon olasz, nagyon zöldséges.
 
Sütöttem mellé egy kis sziciliai rusztikus kenyeret is.
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr341794485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása