Dalit

Rozsos diós kenyér

2010. március 22. 16:08 - Dalit

 Azon gondolkodom, hányadszor mondom, írom, hogy na ez az eddigi legjobb kenyerem. De ez most tényleg nagyon jól sikerült. Sikerült azt elérnem, hogy rozsliszt is van benne, meg teljeskiörlésű liszt is, és mégis könnyű, foszlós kenyér. Csak hétvégi kenyér lesz nálunk, mert igen sok időt igényel. Munkát nem annyira, de az otthonlétet megköveteli. Az igény megint a lányomtól jött, aki azt kérte, hogy valami kovászos kenyérszerűt süssek.

Természetesen:) szokás szerint Limarától vettem az alapot.  

Kovászhoz:
  • 150 g világos rozsliszt
     
    50 g BL 80 liszt
     
    csipet cukor
     
    1 kk szárított élesztő
    130 g víz
 
Előző este összegyúrtam alaposan a kovászhoz valókat, majd az üres sütőbe raktam pihenni, hogy egyenletes hőfokon legyen. Másnap nem túl korán, mivel vasárnap volt, felkeltem, és előszedtem. Nagyjából kétszeresére kelt.
 
kovász
 
 
100 g joghurt
 
80 ml víz
 
100 gr teljes kiőrlésű tönkölyliszt
 
200 univerzális Vitamill liszt
 
2 ek burgonyapehely
 
2 tk só
 
1 tk olaj
 
1 tk cukor
2
 kk szárított élesztő
5-6 dkg dió
 

 

A diót szárazon megpirítottam, és mozsárban durván összetörtem. A kovászhoz hozzáraktam a többi hozzávalót, a sót és a diót csak a dagasztás végén. Kis fokozaton géppel 10 percig dagasztottam, majd a sóval és a dióval együtt még 5 percig közepes fokozaton.
Kb. másfél óra alatt kétszeresére kelt. Ekkor a lisztezett szilikonlapon nagyjából téglalapra húztam, és kétfelé vágtam. Az egyes darabokat, mint egy törülközőt megcsavartam. Külön-külön sütőzacskóba tettem, és ismét hagytam egy bő fél órát kelni. Közben előmelegítettem maximumra a sütőt, a zacskókba vizet spricceltem, és beraktam a sütőbe, A hőfokot visszavettem 200 fokra. 30 perc alatt megsültek. 
 

 

1 komment
Címkék: kenyér

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr271857913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Limara · http://limarapeksege.blogspot.com 2010.03.22. 19:16:19

Gyönyörű! Enyém a megtiszteltetés...:)
süti beállítások módosítása