Dalit

Csirke és gomba cacciatore

2010. szeptember 21. 09:22 - Dalit

 

Vagy valami hasonló. Ahogy ezt szoktam. A goodfoodon találtam a receptet,aztán elolvastam még néhányat, pl. Toma legelső bejegyzését.  Ha ő is ennyire jónak tartja, akkor már nem lehet rossz. Az olasz recept csirke vadász módra, aminek természetesen rengeteg verziója van.
A hűtőben volt még egy doboz megmentendő gomba is, úgyhogy azzal összekombináltam. Nem vesztek össze.
 
 
Hozzávalók:
 
  • Egy hagyma apróra vágva
  • 2 gerezd fokhagyma felaprítva
  • olívaolaj
  • 1 doboz aprított paradicsom (ideális esetben koktélparadicsom)
  • egy fél marék bazsalikom
  • oregánó
  • egy ág rozmaring
  • egy kápia paprika kockára vágva
  • pár szem olajbogyó
  • egy csirkemell (lehetőleg csontos, nekem most filém volt.
  • Egy doboz grill gomba-
  • fél dl bor (Ábrahám-pince száraz szamorodni)

Egy serpenyőben olajat hevítek. A legjobb egy olyan lenne, ha volna, amit a sütőbe lehet rakni, nekem sajnos még nincs. A csirkemelleket és a gombákat sózom, borsozom, majd átpirítom az olajban és átrakom egy kissé kiolajozott tepsibe. A hagymát és fokhagymát gyengén megpirítom benne, majd a kockára vágott paprikát is megpirítom egy kicsit.
Beleöntök egy pohár bort, amivel felkapargatom a lesült pörzsanyagot. Beleöntöm a paradicsomot, a rozmaringágat, egy kevés oregánót, sót borsot, hagyom felforrni. Ráöntöm az egészet a tepsiben fekvő csirkemellekre és gombára. Beleszórok pár darab durvára vágott olajbogyót is, majd a forró sütőben 20-25 percig sütöm, míg a csirkemell elkészül. Az utolsó percekben rászórok egy fél marék széttépkedett bazsalikomot.
Masnitésztát adtam hozzá.
Bő 4 főre elegendő.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr992293999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása