Dalit

Zöldséges, gyömbéres omlós kacsacomb

2010. november 07. 20:10 - Dalit

Azt hiszem, nem okozok nagy meglepetést, hogy már megint kiderül, Chili és Vanilia nagy kedvenc nálam.

Múlt héten gondos felkészülés és hetimenű tervezés után a piacon egész kacsa helyett csak combot kaptam. Kicsit utánanéztem, és rájöttem, hogy én mennyire szeretem a kínai konyhában is ezeket a csíkokra vágott kacsás ételeket. És tényleg, ez lesz most a legújabb vendégváró étel már látom.
Az egészen eredeti receptnek meg már a címe is isteni, párolt kacsacomb idiótáknak.:)
Csak egy egészen kicsit tértem el, amennyire a hozzávalók adták. Először is, hiányzott a kínai ötfűszerkeverék, de elkészítettem magam. 1 kávéskanál édesköménymag, 3 db csillagánizs, 4-5 db szegfűszeg, 1 kávéskanál szecsuáni bors. Ezeket mozsárban durva sóval alaposan összetörtem, beleszórtam egy kevés fahéjat.
 
 
Hozzávalók a kacsához két személyre
 
·         Két kacsacomb
·         2 sárgarépa
·         1 fehérrépa
·         egy szelet zeller
·         3 cm gyömbér
·         egy kanál olaj
·         2 tk. szójaszósz
·         1 tk. hoisinszósz
.         5 fűszerkeverék
 
A sárgarépát, fehérrépát, zellert apró kockákra vágtam. A kacsát a fűszerkeverékkel alaposan bedörzsöltem. A maradék fűszert elraktam máskorra.
A sütőt 160 fokra melegítettem. Egy jénai aljára kevés olajat öntöttem, rászórtam a zöldségeket, sóztam, borsoztam egy kicsit, megspricceltem olajjal. Ráfektettem a kacsacombot és másfél óráig hagytam sülni. Ekkor ránéztem, és egy merőkanálnyi húslevessel, (épp ott főtt fölötte) meglocsoltam. Még fél órát sütöttem, majd a zsírt leöntöttem róla, a húst félreraktam egy kicsit hűlni. Mikor már hozzá lehetett nyúlni, kicsontoztam, és csíkokra vágtam. A sütőbe visszaraktam a zöldséget, és a felszeletelt húst is, hogy újra megmelegedjen.
Egy szép tálra rizst tálaltam, rá a zöldséget, a tetejére a frissen reszelt gyömbérrel, és a szójaszószokkal ízesített kacsahúst. Megszórtam apróra vágott újhagymával, petrezselyemmel, a magamét korianderrel.
Elképesztően finom.
Szólj hozzá!
Címkék: ázsiai kacsa

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr102419520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása