Dalit

Ázsiai lencse

2010. november 10. 10:00 - Dalit

 

 

Most épp kisérleti konyha, és szokás szerint Chili volt a minta.
 

Igazából a kacsához terveztem köretnek, de akkor szépen odaégettem. Hétközben újrapróbálkoztam egy jobbfajta lencsével. Nekem nagyon jó vega kaja lett, a páromnak meg remek köret.

Kétféle meglepetést is hozott számomra ez a recept. Az egyik, hogy mennyire jó ételt lehet főzni az unalmas lencséből, a másik, hogy milyen rejtett erényei vannak a zellernek.

Kisérleti konyha a barackos ecethez aszalt barackkal szerette volna készíteni, én viszont tokaji aszú balzsamecetemből kiindulva az aszalt sárgabarackhoz, ami volt otthon, egy adag mazsolával együtt főztem.

Ez annyira jó, hogy rendszeres munkahelyi ebéd lesz belőle.

Hozzávalók:

  • 20 dkg lencse (legközelebb többet készítek)
  • egy kis hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • Egy kimagozott chili vagy 2-3 szelet erős piroshúsú paprika
  • 5 dkg aszalt sárgabarack
  • 3 dkg mazsola
  • egy szelet zeller apró kockákra vágva
  • 1 evőkanál balzsamecet
  • 2 ek szójaszósz
  • 1 ek hoisinszósz
  • 1 ek olaj
  • 1 ek vaj
 

A vaj és olaj keverékén megpároltam az apróra vágott hagymát, és a fokhagymát. Megfutattam egy kevés feldarabolt paprikát, és a zellert. Összekevertem a lencsével, és felöntöttem annyi vízzel, hogy egy ujjnyira elfedje. Sóztam. Kis lángon 20-30 percig főztem, amíg puha nem lett. Lehőztam a tűzhelyhez, és hozzákevertem a feldarabolt aszaltgyümölcsöket. A dresszinghez összevertem a balzsamecetet, szójaszószokat, és hozzáöntöttem a lencséhez. Izlés szerint még megszórtam feldarabolt erős paprikával, apróra vágott petrezselyemmel, és korianderrel. Hagytam egy ideig állni, hogy összeérjen. Langyosan és hidegen is jó volt.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr312419677

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása