Dalit

Sült liba

2010. november 24. 09:47 - Dalit

Ismét Gordon Ramsay.:) Nála karácsonyi, nálam Márton-napi volt.
 
Sajnos egy nagyon csökött libát sikerült csak kapnom, ennyit a magyar vállalkozók védelméről ismét. Direkt elmentem a munkahelyemről pénteken 3-kor, hogy kiérjek a Bosnyákra, ami elvileg 5-ig van nyitva. Háromnegyed négykor értem oda, a piac fele már pakolt el, a másik fele 4 után kezdett elpakolni. Libát sehol sem lehetett már kapni, kivéve egy helyet, amit egyébként is szeretek. Na, ott volt 2 azaz kettő darab liba még, a nagyobbik volt 2 és fél kiló, vagyis inkább csak egy libuska. Természetesen nyakáról már leszedve a bőr, úgyhogy a töltött libanyak vágyamat nem sikerült most megvalósítanom.
Szeretném tudni, hogy miért lehetetlen, hogy egy piac esetleg a dolgozó embereket is kiszolgálja, és ne legyen tényleg muszáj a multikhoz mennem, ha nincs kedvem és időm éppen szombat reggel vásárolni, hanem péntek délután szeretném elintézni. Igen, tudom, hogy a Lehel, és a Vásárcsarnok tovább van nyitva, de nem mindenkinek pont az esik útba.
 
Morgás befejezve, jöjjön a recept.
 
·         1 két és fél kg-s liba
·         1 citrom
·         1 narancs
·         1 tk. ötfűszer-keverék
·         1 csokor petrezselyem
·         kakukkfű
·         1ek olívaolaj
·         1 ek méz
 
1.    A liba mellét egy éles késsel bevagdostam hosszában és keresztben is, úgy hogy csak a bőrt és a zsírt vágjam át.
2.    A citrom és a narancs héját lereszeltem. 1 evőkanál sóval, az ötfűszerkeverékkel, borssal összelkeverem a reszelt héjat. Alaposan beledolgozom a liba bőrébe a keveréket.
3.    A narancsot és a citromot, valamint a zöldfűszereket (petrezselyem, kakukkfű, ha van zsálya) a madár belsejébe raktam.
4.    A sütőt előmelegítettem 220 fokra.
5.    Kiszámolom a sütési időt. 10m perc 220 fokon, 6 perc 190 fokon, majd minden kg-ra 30 percet számolva 180 fokon sütöm. A mostani esetben 1 óra 20 percet sütöttem 180 fokon.
6.    10 perc után, mikor a liba bőre már egy kicsit megpirult, egy ecsettel mézzel megkenem.    30 perc után megnéztem a madarat, és időnként meglocsoltam a kisült zsírral. Mikor elkészült, kivettem a sütőből, letakartam fóliával, és hagytam 30 percig állni.
9.    Tálalásnál a Gordon Ramsay-nél látott módszerrel szépen leszeleteltem a csontról a húst. Megfogtam a két lábát, fejre állítottam, és vékony szeleteket vágtam a melléből, majd levágtam a combokat, és arról is levagdostam a húst.
 
Ábrahám-pince hársmintet ittunk hozzá.
   
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr532464910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása