Dalit

Kaptár közösségi est - Gombócok

2012. június 21. 14:53 - Dalit

Hosszú évek alkalmazotti léte után nem kevés kínlódás után most már eldöntöttem, hogy nincs más hátra, mint előre a szabadúszó életbe. Ötletem rengeteg, munkám még nem annyi, de szépen lassan jövögetnek.

Nem könnyű számomra a szabadúszó életmód, abból az egyszerű okból, hogy nem szeretek/tudok otthon, egyedül a plafont nézve igazán hatékonyan dolgozni. Én még a sokat szidott nyitott irodákat is szerettem, ahol emberek között, háttérzajban végeztem a munkám.
Ezért egyértelműen nekem találták ki a közösségi iroda műfaját, ahol nem kötelező munkaidőre bejárni, de lehetőség van dolgozni, néha beszélgetni, ötleteket megosztani, vagy csak csendben egymás mellett ülve nyomni az ipart.
Óriási szerencsémre a döntésemmel egy időben nyitott meg a KAPTÁR nevű közösségi iroda, ahol lehetőségem nyílt ezt a fajta életet élni.
A KAPTÁR egy fantasztikus hangulatú hely, ahol jó fej emberekkel, kreatív környezetben, jó programokkal dolgozhatok.
Fontos számukra, hogy közösségi hely legyen valóban, ezért időről időről közösségi esteket szerveznek, aminek második alkalmán már én is ott voltam.
Természetesen nem bírtam ki, és vittem némi meglepetést, aminek óriási sikere volt. 

kapta2.jpg

A gombócok, vagy golyók köré építettem fel a hidegtálamat. Lényegében nem újak a receptek, csak egy kicsit módosítottam a régi ételeken.

 

Marokkói húsgolyók aszalt sárgabarackkal

 

  • 50 dkg darált marhahús
  • egy csokor petrezselyem
  • római kömény, koriander, fahéj, szegfűszeg, só, bors,
  • kevés joghurt
  • 2 újhagyma nagyon apróra vágva
  • 2 gerezd fokhagyma aprítva
  • két kanál joghurt
  • egy fél marék aszalt sárgabarack

 

A hozzávalókat összegyűrtem kisebb golyókat formáztam belőlük, ás minden golyó közepébe egy darabka sárgabarackot nyomtam. Sütőben kb. 20 perc alatt megsütöttem. Minden golyóra egy fél koktél paradicsomot tűztem.

 

Gombafasírt

 

  • Egy kg gomba, csiperke
  • fél zacskó szárított vargánya
  • Egy hagyma
  • két gerezd fokhagyma
  • egy csokor petrezselyem
  • két tojás
  • egy zsemle
  • zsemlemorzsa
  • só, bors, szegfűbors

 

A gombát apróra vágtam. Az apróra vágott hagymán, a fokhagymával együtt megpároltam, vigyázva, hogy minél kevesebb leve legyen. A vége felé hozzáadtam a felvágott petrezselymet is.
Hagytam kihűlni, majd összekevertem két tojással, egy áztatott, kicsavart zsemlével, és annyi zsemlemorzsát, hogy formázható legyen.
Gombócokat formáztam belőle, és ezt is megsütöttem a sütőben.

 

Sajtgolyók

 

  • 15 dkg cheddar
  • 15 dkg gouda
  • 10 dkg juhtúró
  • 10 dkg brie
  • aszalt szilva
  • mandula
  • petrezselyem
  • szezámmag
  • reszelt sajt

A cheddart és a goudat lereszeltem, és kétfelé osztottam. Az egyik felébe a camambertet, a másikba juhtúrót kevertem, és alaposan összegyúrtam. Sóztam, borsoztam.

A juhtúrós részbe darabokra vágott aszalt szilvát dugva kis golyókat formáztam, amit utána apróra vágott petrezselyembe vagy szezámmagba, vagy paprikába forgattam.
A camambertes változatba mandulákat rejtettem, majd ugyanígy különböző színekre hempergettem.
A hűtőben hagytam kihűlni és összeérni.

A golyócskákhoz kétféle mártogatós is készült, az egyik a szokásos juhtúrós joghurt, a másik egy remoulad mártás.

 

Remoulad mártás

 

  • két dl tejföl
  • két-három kanál majonéz
  • 4 kisebb csemegeuborka
  • apróra vágott újhagyma
  • 1 ek mustár
  • kevés tárkony
  • kis citromlé
  • só, fehérbors

Az uborkát nagyon apróra vágom, és a többi hozzávalóval elkeverem. Sült húsokhoz, de akár felszeletelt zöldséghez is nagyon jól illik.

 

Szólj hozzá!
Címkék: gomba marha

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr594602768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása