Dalit

Hamburger zsemlében

2012. szeptember 07. 23:27 - Dalit

Érdekes, már egy csomószor készítettem nagy sikerrel, de soha nem írta be. Természetesen szokás szerint Józsi féle marhahúsból. Az igazat megvallva lehet ezt még fokozni is, ha faszénen grillezzük, de most erre nincs lehetőségem, így serpenyőben is jó.

hamburgeres asztal.jpg

Hamburgerzsemle

  • 20 dkg finomliszt
  • 20 dkg rétesliszt
  • 10 dkg tk tönkölyliszt
  • egy cs. szárított élesztő
  • 2,5 dl tej
  • 1 tojás
  • 2 kk só
  • egy ek olaj
  • 1 tojássárgája a kenéshez
  • szezámmag a szóráshoz

A hozzávalókat alaposan összegyúrtam. Ha szükség van rá, lehet még vizet tenni hozzá. Hagytam kétszeresére megkelni. 8 részre osztottam, zsemléket formáztam, és ismét hagytam megkelni.

A tojássárgájával megkentem, és szezámmaggal megszórtam.A sütőbe alulra betettem egy forró vízzel teli tepsit, és 220 fokon 20-25 perc alatt megsütöttem.

hamburgerzsemle_1.jpg

Hamburger

  • 60 dkg darált marhahús (zsíros)
  • egy hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • worchestire szósz
  • mustár
  • só, bors

A marhahúst összekevertem a fűszerekkel izlés szerint. 6 db gombócot formáztam, és kevés olajon, grillserpenyőben megsütöttem, magamnak félig véresen, kis családomnak pedig welldone.

Az asztalnál készítettünk belőle rendes hamburgert, zsemle, paradicsom, uborka, kelkáposzta saláta, mustár, majonéz, ketchup:)

hamburger.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr204753577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása